ManagHead Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Skal kjøpe en lengre kabel da den jeg har er for kort. Den skal gå fra den porten på kontrollerkortet som blir lengst bak i kabinettet , dermed lengst unna diskene. (Kortet sitter i den ene pci porten) Denne ble for kort. Tenkte derfor på en 60cm. Når jeg målte den 45cm kabelen så viste tomstokken at den var 50cm. Er det noen ulemper med alt for lang kabel (90cm)? Vet ikke om jeg tar sjansen på å kjøpe 60cm i tillfelle denne også er akkurat for kort. Hvis ikke noen her kan bekrefte da, det er et chieftec big tower. Harddiskene står i de hyllene fram i kabinettet. Takk for svar! Endret 7. mai 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Tror jeg har noen stygge gule som faktisk er 90cm. De går fra kontaktene i bunn og til cdrommer i topp. virker greit (har ikke merket noe) Endret 7. mai 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Jeg har og en 90cm til cd.rom'er. De er av samme type som den 45cm kabelen jeg linket til. Men når kablene blir lengre, hvor er det de blir lengre? Der det er lengst fra før, der det er kortest eller blir det fordelt på begge? 90cm har fungert uten problemer hos meg og, men tror jeg leste en plass for lenge siden at det ikke var bra med lange kabler til disker, noe i dette? Endret 7. mai 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 De blir lengre fra kontakten som skal sitte i hk/kontroller til de som skal sitte i cdrom, men mellomrommet mellom de som skal i cdrommen blir jo også litt lenger. Men du burde klare deg med 60cm tror jeg, er da ikke så langt. 90cm er ikke direkte anbefalt Bare pass på at det er 80conductorkabler for ata 133 (er vel bare dem som selges nå) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Ok, satser på en 60cm da. Takk for svar Admin'c! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 De blir lengre fra kontakten som skal sitte i hk/kontroller til de som skal sitte i cdrom, men mellomrommet mellom de som skal i cdrommen blir jo også litt lenger. Men du burde klare deg med 60cm tror jeg, er da ikke så langt. 90cm er ikke direkte anbefalt Bare pass på at det er 80conductorkabler for ata 133 (er vel bare dem som selges nå) Hva er problemet med 90 cm? Enten funker det eller funker det ikke ville jeg tro? Uansett er jeg ikke helt enig med deg, mye av den ekstra lengden går til å å gjøre avstanden mellom de to pluggene lenger (ihvertfall å de kablene jeg har), og dermed blir den "korteste pluggen" skuffende mye mindre lang. Defor vil jeg i utgangspunktet anbefale 90 cm. AtW Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg har hørt at når kabelen er veldig lang kan den miste informasjon som gjør at du får korrupte filer. Vet ikke hvor alvorlig dette er på 90cm, men prøver å holde kablene så korte som mulig, dette gjør og at det ikke blir så fult i kabinettet. Jeg skal se om ikke jeg finner en 60cm flatkabel og se om den virker, hvis den gjør det så blir det 60 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå