havfal Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Hei. I de siste dagene har PC'n restartet seg selv mens jeg har spillt. dette skje etter 10-20 minutter, og er ufattelig irriterende. Det kommer liksom en slags dyp "dirre"-lyd og så bare slår den seg av og starter på nytt. Grunnen til at jeg tror det har med skjermkortet å gjøre er at nå jeg startet maskinen kommer det opp en advarsel fra 'ATI Catalyst Control Center' (Se bildet). Spillet det nå gjelder er GuildWars. Skjermkortet er PowerColor Radeon 9600XT 128mb. Jeg har vært inne i BIOS og prøvd å stille GPU-volt opp og stilt noe med agp-memory fra 64mb til 128mb (uten at det hjelper). Jeg tviler på at det er varme som er problemet fordi det ikke er så veldig varmt nå jeg kjenner på kortet eller nå jeg sjekker tamp'en i Everest, (ca. 30-37C). Takker for svar. Edit: Sært, bildet kom jo ikke med. BCCode : 1000007f BCP1 : 00000008 BCP2 : 80042000 BCP3 : 00000000BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1 Endret 7. mai 2005 av Imposter Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Dette er enten noe som blir for varmt, eller så er det strømforsyningen som sliter. Å stille opp spenningen er helt feil, da blir det varmere..... Lenke til kommentar
havfal Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Dette er enten noe som blir for varmt, eller så er det strømforsyningen som sliter. Å stille opp spenningen er helt feil, da blir det varmere..... vet at å stille opp spenning gjør det varmere, men det måtte testes ut. jeg kan ikke forstå at det er PSU, da den er kraftigere en forrige Q-tec som dro hele systemet i ca. et år. Den jeg har Nå er en HIPER 425w og den forrige var 400w Q-tec. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Tror jeg har kommet til bunns i det. jeg ga skjermkortet en skikkelig underclock og det ble mer stabilt med en gang. det står i ATI-tool at core har max på 49C og jeg ligger veldig tett oppunder det når jeg måler når jeg spiller. så da gjetter jeg foreløpig på varmeproblem så får vi se Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Dette er enten noe som blir for varmt, eller så er det strømforsyningen som sliter. Å stille opp spenningen er helt feil, da blir det varmere..... vet at å stille opp spenning gjør det varmere, men det måtte testes ut. jeg kan ikke forstå at det er PSU, da den er kraftigere en forrige Q-tec som dro hele systemet i ca. et år. Den jeg har Nå er en HIPER 425w og den forrige var 400w Q-tec. den psuen er helt ok, har samma psu jeg. jeg har en del kraftigere system, er nok bare skjermkortet som begynner å ta kvelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå