Kim T Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Hei! Til deg Arve! Meningen med den setningen ser jeg ble feil. Poenget med siden min er at jeg skal legge ut de tingene som jeg lager i Photoshop fremover. Slik at andre som har lyst kan se hvordan det er gjort og resultatet. Derfor synes jeg det var litt viktig å vise hva photoshop kan gjøre. Ja det jeg har gjort hittil er ikke noe å "skryte" av men at det skal bli bedre etterhvert... Til deg Mikka! Hvordan kan du si at noen som synes siden min er helt grei ikke gir noen verdi? Det var faktisk hyggelig å høre at det er noen som liker siden min og det gir meg lyst il å fortsette med å lage sider. Sier ikke at ditt innlegg ikke gjør det. Men synes faktisk at det innlegget har en verdi. Hilsen kimthoma Endret 7. mai 2005 av kimthoma Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 kimtohama: Det jeg kritiserte ved disse innleggene var deres mangel på konstruktivitet. Med andre ord; de sa at siden din var fin, men ikke hva som var fint med den. Ser i etterkant at det kan ha vært noe overilt, men jeg syens det har vært mye innlegg av denne typen i det siste. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hvordan kan du si at noen som synes siden min er helt grei ikke gir noen verdi? Det var faktisk hyggelig å høre at det er noen som liker siden min og det gir meg lyst il å fortsette med å lage sider. Sier ikke at ditt innlegg ikke gjør det. Men synes faktisk at det innlegget har en verdi. Er på en måte halvveis enig med deg her, men er også enig med Mikka. Det at noen sier at siden din er fin gir deg kanskje en oppmuntring (og det er jo bra!), men den hjelper deg ikke å forbedre siden, noe som er hovedpoenget med å gi konstruktiv kritikk. Men for at tråden ikke skal gå helt av skaftet, så kan jo jeg komme med litt kontrsuktiv kritikk. Noe har nok blitt nevnt før, menmen: For mange forskjellige stiler: Header med et slags WW2-tema som ikke står i stil med noe annet, meny med et mislykket "tech"-tema, meny-overskrift med en salig blanding av "tech" og goth-style font, mens fonten i knappene i menyen er mer stilfull - slikt man ville funnet på hjemmesiden til et gammelt, tradisjonsrikt 5-stjerners hotell, i tillegg har vi bakgrunnen og borderne som utgjør et old-school Windows 3.11-tema. Som om ikke det var nok, så introduserer du en grunge-look på kontaktsiden ^_^ For dårlig kontrast på teksten. Er et helvete å lese mer enn to linjer. Litt ekstra line-height kunne også vært en fordel 14 feil i HTML-validatorn Jeg blir servert text/html til tross for at jeg bruker Firefox - hvis du ikke serverer riktig content type er det ingen grunn til å bruke XHTML Grusomme javascript-rollovers. Google etter 'CSS no preload rollovers' elns for å lære hvordan det bør gjøres På forsiden kommer det en <h2> før en <h1>. Det er (i hvert fall i dette tilfellet) helt feil Menyer skal settes opp som lister - ikke bare en klynge med bilder Den gif-animasjonen er over 300KB, rett og slett en skandale. Hvis du absolutt skal ha den der, lemp inn en Flash-versjon istedenfor *pirkepirke* Etter © skal det komme et årstall *pirke* Skriveleif i <title>. Vil tro det skrives hjemmeside Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Takker Loomy! Er enig i det meste du skriver. Du kan sikkert finne mange feil ved siden. Poenget er at siden per dags dato er slik jeg ville ha hatt den. Kanskje det blir forandringer allerede i morgen Men saken er at jeg reagerte kraftig på at det skulle være en feil og rett måte på hvordan en side skal se ut. Der er jeg uenig. At du pirker på de to tingene er helt greit. Enig med deg. Og det ville sikkert ikke vært så dumt å gjort noe med den animeringen heller. Men saken er at jeg har såvidt lært meg photoshop og dreamweawer. Så flash blir en annen gang. Likte kritikken din med å sette opp menyen i lister det skal jeg prøve. Takk for den. Tenkte jeg rett å slett ikke på når jeg laget siden. Siden det fungerte greit med å bare slenge bildene etter hverandre. Foreløpig er jeg fornøyd med at det fungerer. Som dere kanskje har skjønt er jo dette allerede versjon 2 av siden hvor jeg har kuttet bort alt av tabeller og laget den med CSS stiler. Har lært mye på kort tid og noe har sikkert gått ett hus forbi. De feilene du får opp er jeg klar over. Dreamweawer har en innebygd funksjon som forteller meg om slikt. Uten at jeg vet hva jeg skal gjøre med dem Vil sikkert tilegne meg kunnskaper etterhvert som jeg holder på med å lage hjemmesider. Det som var det største problemet mitt var å få det til å se riktig ut slik jeg ville ha det. i de to nettleserne som jeg har installert Opera og Explorer. Men man lærer hver dag så i morgen skal jeg se hvordan jeg skal få menyen opp i lister. Er litt flau over å ikke ha gjort det faktisk. Det burde være en smal sak. Men nå tar jeg kvelden faktisk og takker for alle innlegg hittil. Håper ikke dere er sure fordi om jeg har andre meninger enn det dere har. Hilsen: Kimthoma Endret 8. mai 2005 av kimthoma Lenke til kommentar
PT Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Er enig i det meste du skriver. Du kan sikkert finne mange feil ved siden. Poenget er at siden per dags dato er slik jeg ville ha hatt den. Kanskje det blir forandringer allerede i morgen Hva i all verden er poenget med å legge ut en side til kritikk om du ikke har tenkt å gjøre noe mer med den? Eneste grunnen som faller meg inn er at du vil ha litt reklame Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hva i all verden er poenget med å legge ut en side til kritikk om du ikke har tenkt å gjøre noe mer med den? Eneste grunnen som faller meg inn er at du vil ha litt reklame Haha, for ikke å snakke om å kaste bort tiden til alle som gir kritikk. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 *velger å overse de som fremdeles har lyst til å kritisere kritikken til kritikken til siden* kimthoma: loomy hadde en ikke så alt for dum kritikk, fordi mye av det han sa ikke påvirker utseendet på siden, men kun optimaliserer siden. Er mye der å gripe tak i, mye som kan gjøres uten å ødelegge siden. For siden din er for meg funksjonell; Jeg finner raskt frem til de tingene jeg trenger, og jeg blir overrasket hver gang jeg klikker på en ny link. Er mange forbedringspunkter, men hvis det er slik du vil ha siden - helt i orden. Nå er tiden kommet til å ta bit for bit og optimalisere (følg noen råd fra Loomy, de som ikke påvirker utseendet), så blir siden svært så bra. Neste gang du lager en webside blir kanskje utseendet anderledes. Noen vil ikke like det fordi det bryter med tradisjonelle og revolusjonære uskrevne regler, blant annet jeg. Men det overstyrer ikke at DIN smak er din sjef. Igjen; Loomy ga deg noen gode hint til å perfeksjonere koden, gå gjennom de og se at siden blir penere kodemessig og slik du vil ha det utseendemessig. Er ikke det en bra kombinasjon? :-) Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Hei! Nå skjønner jeg egentlig ikke hvorfor mange av dere gir meg pepper for at jeg ikke tarimot kritikk. Har vel skrevet flere innlegg nå hvor jeg blant annet takker "Gozzer" og "Loomy" for kritikkken de har gitt meg. I tillegg har jeg hørt på "Mikka" og gjort noe med siden allerede faktisk. "Loomy" kom vel med den aller beste kritikken siden han så en stor tabbe av meg. skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har satt det opp i lister "Loomy" skal forsøke i løpet av dagen og se hva som skjer. Det jeg mente var at jeg ikke har tenkt på å forandre på designet på siden med det første. Den liker jeg veldig godt og ser ikke noen grunn til å forandre på den. Ja jeg skal ordne på navnet på index filen også hehe. Så nå sier jeg at jeg er fornøyd med all den kritikken som er kommet og tror mye av dette bunner i missforståelse. Som sagt tidligere. Jeg ser hva som er sagt tidligere, men må jeg være enig med "alle" på hvordan ting skal se ut? Hilsen: kimthoma Endret 8. mai 2005 av kimthoma Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 *sukk* - Hei! Kan dere bruke noen minutter på å fortelle meg hva jeg kunne ha gjort bedre med denne siden? - Sure. Den har en GIF på 300 kB som må bort, bla bla bla. - Hm, den skal være der. Jeg liker den. Hvorfor kommer du hit og forteller meg hva _jeg_ skal gjøre med siden min? Jeg liker siden min! Ingen skal få lov til å fortelle meg hva som er dumt med den. Her har du oppnådd to ting: 1: kastet bort folks tid. 2: fått reklamert for siden din. Sikkert greit for deg, men du må da skjønne at det føles noe lunkent for oss andre. Om det var kritikk på koden du ville ha, så kunne du ha presisert dette. Takk for meg. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg bare lurer på om du har tatt til deg noe av kritikken på designet? Grafikken hører ikke sammen, lag et mer pent og elegant design. Jeg synes at designet er en mix av grafikk-klisjeer og jeg liker ikke bevel & embossen på de forskjellige boksene. Typografien ihvertfall i innholdsboxen er ikke pen synes jeg. Mørkerød skrift på mørk bakgrunn går ikke. Jeg synes du bør ta til deg en del av kritikken som er gitt på designet fra alles side. De som har gitt kritikk før meg har noen gode synspunkter. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Til Deg Mikka! Nå synes jeg du er urettferdig! Hvis du leser postene mine nøye ser du at kanskje at jeg er enig med de fleste. At du sier at jeg ikke har hørt på folks synspunkter på angående GIF animasjonen er ikke riktig. Jeg sa til Loomy at jeg er enig at den er for stor men at jeg ikke kan noe om FLASH ennå! Og jeg har faktisk ikke spurt dere om hva jeg kunne ha gjort bedre med siden!! Jeg har bare bedt om få deres synspunkter på siden! Og mye av det dere har sagt er fornuftig. Jeg har til og med gjort noe som du synes at jeg burde gjøre. At du skal sitte her å vri å snu på ting fordi jeg ikke er enig i alt det du sier synes jeg er latterlig og patetisk. Jeg sier mine meninger og du har dine egne det må begge tolerere. Men at du skal bli sur pga at du ikke liker designet mitt synes jeg er trist. Og til slutt les postene mer nøye neste gang før du slenger inn en post etter å ha stått opp på det gale benet.! :nei: Hilsen: kimthoma Lenke til kommentar
Sgt.Stav Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Herregud dere kaller det kritikk, jeg synest nå bare dere rakker ned på en stakker som har laget sin første hjemmeside. Han har jo tilogmed forandra på ting på siden sin etter forslag fra folk. (glad jeg ikke skal lage hjemmeside ) Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 At du skal sitte her å vri å snu på ting fordi jeg ikke er enig i alt det du sier synes jeg er latterlig og patetisk. Men at du skal bli sur pga at du ikke liker designet mitt synes jeg er trist. Bare meg som synes at de to sitatene er selvmotsigende? Kort og enkelt: dette gidder jeg ikke mer. Jeg er overhodet ikke sur fordi jeg ikke likte designet ditt. Det jeg finner betenkelig, er at du oppretter en tråd der du spør etter kritikk, for så å komme med utsagn som «Mikka du er morrsom du», «HVA GJØR DU? Bare i (...) engang» og ellers stille deg likegyldig til de fleste av punktene jeg skrev i kritikken min. Kritikktråder oppretter du dersom du er interessert i andres synspunkter på siden din. Du oppretter ikke kritikktråder for å se hva andre mener, for så å tilbakevise deres påstander, kritisere kritikken og si at den kritikken du fikk var "feil". Les den kritikken du får, vurder hvert enkelt punkt og tenk gjennom om dette er noe du vil gjøre noe med. Den kritikken du får er påstander fra folk som har sett siden din. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Du bør seriøst ta deg sammen litt kimthoma. Å legge ut en side til kritikk og bare kjefte ut alle som sier noe vondt om designet er helt i mot sin virkning. Folk må få lov til å synes hva de vil om siden, og via denne tråden har du også gitt dem helt lov til det. Hvis jeg skal si noe om designet ditt som du kanskje oppfatter, og som jeg sikkert får pepper for senere, så vil jeg gjerne si: Den var så stygg at jeg ikke hadde besøkt den om jeg hadde fått penger for det engang. Hjalp det deg noe? Og hvis denne siden er om photoshop så har du bomma totalt. Mtp. det førsteinntrykket jeg fikk så var denne siden laget med namo webeditor 5, og de ferdig bildene som følger med der. Når jeg da lurte på hva denne siden handlet om, så var det deg som en spiller av ett eller annet krigsspill. Og ettersom jeg har forstått det så er meningen med siden å presentere dine photoshoparbeid. For å være helt ærlig er jeg ikke veldig flink i photoshop selv, men bedre enn dette kunne til og med jeg laget selv. Nå skal sikkert du fyre opp å fortelle meg hvilken bedreviter jeg tror jeg er, men det trenger du ikke. Jeg veit hva jeg liker, du har bedt meg om å si hva jeg liker, og da sier jeg hva jeg liker og ikke liker ved siden din. Endret 8. mai 2005 av LoS Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 ... Så nå sier jeg at jeg er fornøyd med all den kritikken som er kommet og tror mye av dette bunner i missforståelse. Som sagt tidligere. Jeg ser hva som er sagt tidligere, men må jeg være enig med "alle" på hvordan ting skal se ut? Hilsen: kimthoma Det kommer an på om du lager en side du, og stort sett du alene liker layoutet til, eller om du ønsker å lage en side de fleste besøkende liker. Hvis det er sistnevnte som er målet med siden mener jeg du absolutt bør lytte til hva som blir sagt her. Hvis du derimot er ute etter å lage en side som primært skal please ditt eget blikk mener jeg du bør ignorere det som blir sagt her. -Men da blir det kanskje meningsløst å be om kritikk i utgangspunktet...? Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) I likhet med flere her fungere ikke designet på siden for meg i det hele tatt. -Banneret er helt ok, men plassering, farge og ulike typer fonter blir bare rotete. -Menyen som består av svært store "sukkertøys"-buttons passer ikke inn -Det gjør heller fonten med lysegrønn kanter/gul glow -Den oransje footen passer, for meg, heller ikke da den tilfører nok en farge i det som allerede er et fargesammensurium. -Så lenge man lager en personlig hjemmeside så har man ikke bruk for et eget forum, og i dette tilfelle fører det jo bare leseren bort fra din egen side -Blanding av norsk og engelsk er kanskje ikke det største problemet, men for min del ville siden blitt bedre av å kjøre et språk, eventuelt kan du jo lage to gjennomførte språkversjoner =) Jeg sier ikke dette fordi jeg skal være slem, eller har noe mot deg eller i det hele tatt - jeg påpeker ganske enkelt hva som ikke fungerer for meg, og jeg ser at det er flere som også reagerer på det samme. Hvorvidt du vil ta dette innover deg er jo opp til deg. Når jeg laget min første side var ikke resultatet så veldig langt fra ditt (ok farge-koden for siden var nok litt vassere) men etter en tid innså jeg fort hvor fantastisk dårlig den var. Jeg sier ikke at du kommer til å få en slik opplysning, men etterhvert som du utvikler ferdigheten vil du nok se at siden har en god del forbedringspotensiale. Og en annen ting: det er fint at du prøver å være kreativ og tenke innovativt, men dette kan ikke forsvare dårlig fargesammensetning og design. Du kan selvfølgelig gå videre og si at all kritikk er subjektivt - nok et svakt argument - fordi det er jo nettopp det intensjonen din var da du startet denne tråden Endret 8. mai 2005 av Zatôitchi Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg leser gjennom ... mye stoff. Jeg får en følelse av at du ønsker en "slags" design som matcher beskrivelse av deg selv og dine photoshop kunnskaper, så kunne du jo prøve å tegne noe skisser som du selv føler hvordan siden skal se ut. (ikke bry deg om kode, og helst vekk fra PC) Grunnen til det er at de fleste starter med å "planlegge" på PC !? Det blir noe feil. Deretter vil du da få en mer følelse av liv i tegningen og du begynner å visualisere... Så ville jeg gått videre med å søke etter noe tutorial som viser deg noe skills i photoshop som kan gjøre nettopp det du søker etter.. Da jammen blir siden bedre å forteller oss mer om deg selv og dine skils.. husk bare ikke overdriv i sånne "effekter" ta noe level ned.. myke opp litt. PS. Scanner er nyttig.. tegn ned, scan.. rediger i photoshop (Bruk Layer) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Ro dere ned nå hele gjengen. Hold dere til saken og ikke kom med mer om de andre personene. Blir det det så kan eneste utvei bli å stenge tråden og dele ut advarsler til de som ikke klarer å beherske seg. Om dere blir frustrert så ta dere en luftetur og unngå å lese i denne tråden noe mer. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Hei! Hvem bestemmer når og hvor jeg skal ha min eget forum?. Ett forum er ett levende medium og trenger ikke noe hjemmeside heller for at det skal være oppegående. Ellers så synes jeg kritikken var litt lite kontruktivt (LOS). Og jeg fatter fortsatt ikke hva dere mener om at jeg ikke tar imot kritikk. Siden er ferdig laget. At designen ikke faller i smak hos de fleste av dem som har skrevet inn her er greit. Men jeg vet at mange at de som vet hva hjemmesiden min faktisk skal inneholde og hva som skal diskuteres der. Liker siden min. Og når noen liker siden min sier dere at det har liten verdi. Det synes jeg er usmakelig. Til slutt: Takker "LOOMY" med den beste kritikken hvor jeg så flere feil ved siden som jeg har rettet opp i. Loomy er vel den personen som klarer å holde seg på jorden når han kritiserte siden min. Mikka bli mer voksen før du uttaler deg om ting. Mye av det faglige du sier er sikkert riktig det skal jeg ta med meg. Men å si at noe er riktig og galt i henhold til design av en side synes jeg er betenkelig. Man lager ting slik man vil ha dem. Kritikken din kunne ha vært mer moderat som feks. at jeg synes du har vært lite heldig med fargevalg, fonter, oppbygging og kanskje en forklaring på hva som er galt. LOOMY! takker for å hjelpe meg med å bruke "lister" det hjalp meg faktisk når det kommer til oppdatering av siden. STÅ på videre! hilsen: kimthoma Endret 8. mai 2005 av kimthoma Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Til Funkweb! Helt grei tilbakemelding. Skal ta det med meg videre jeg Hilsen: kimthoma Endret 8. mai 2005 av kimthoma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå