ATi-Radeon Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hei, jeg har tenkt å bli Interiør Arkitekt, som sakt er det bedre betalt og artigere enn interiør konsulten/designer. Så har tenkt å bli en grunder innen dette faget. Så trenger jeg litt info om å blå grunder osv.. Ja jeg vet at jeg er fortsatt liten, men jeg liker å ha ting klart. Og økonomi planen min er aksjer, enten rik eller taper det jeg har sattset. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Skal du bli Gründer, finnes det websider om det. Mulig du bør se på det å starte enkeltmannsforetak. Uansett må du være klar over at det er en lang, tung vei. I tillegg må du ha et nettverk, du må kjenne folk og de må vite om deg og velge å bruke deg om de skal ha gjort noe. Slett ikke alt går på anbud. Antar det beste og tryggeste er å starte i et firma med andre, og ta det videre når en har erfaring, kunnskap, og ikke minst en økonomisk trygghet og is i maven til å tåle en knekk. Oppstart av firma er ikke morsomt om en har andre forpliktelser, f.eks. til familie. Aksjer er noe mange har tapt mye på de siste årene. Riktignok er det på vei opp i våre dager, men du må sjekke historien, krakket i 1930 var ikke det siste, husker selv alt for godt det i 1987 og 1999, og fler vil komme. Merkelig nok er normenn utrolig gode til å glemme slike ting. Et annet problem med aksjer, spesielt i Norge, er innsidehandelen, som jeg tror er enorm og ute av kontroll. De med innsidekunnskap handler på bakgrunn av det, og det blir mindre igjen til andre når informasjonen de var alene om etterhvert blir tilgjengelig også for resten. Aksjefond er tryggere, men heller ikke fri for brå fall. Du kan spørre etter en rådgiver i banken du har sparepengene dine i, de skal gi råd. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Sjekk inovasjon Norge sine sider. Siden du er født i 89 antar jeg du starter på vgs nå i høst. Velg da matte, bedriftsøkonomi osv. da dette vil vil være greit å ha i en bedrift. Du bør også prøve å få startet en ungdomsbedrift ( se http://www.ungdomsbedrift.no ) da dette er en veldig nytting erfaring i forhold til bedriftetablering. gjør du dette, ser du hvor du er når du er ferdig på vgs, så ser du hvor du går derfra. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Har en pappa som dreiv ett selskap før, han har en del peiling på hvordan selskap ikke skal drives og ossn de bør drives. Han har en del kontakter men vet ikke om disse kontaktene er så nyttige innen interiør arkitekt. Vi har en rådgive (eller pappa har) som setter aksjer inn for han som rådgivern anbefaler. Vi har ikke akkurat vunnet stort på dette men går sikkert fint ann. Men skal jeg noe innen aksje så vil jeg ta research sånn selv så jeg kan invistere selv. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Så har tenkt å bli en grunder innen dette faget. Så trenger jeg litt info om å blå grunder osv.. Du liker å ha ting klart ja ser jeg... Blir det ikke å sette for høye forhåpninger når man sier at man skal bli en gründer? Folk flest sier jo ikke at de skal bli gründere, de blir det etter årevis med hardt dedikert arbeid. Men hvis du er en av de som ikke blir skuffet om du ikke oppnår dine mål, så er det jo kjempeflott å ha slike ambisjoner. Uansett, lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå