Evilworm Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Har ett problem med å få spille over LAN med en kamerat. Det er to maskiner her, begge med Joint Operations på, og forskjellige nøkler (originale spill). Begge er oppgradert med siste patch. Jeg setter opp en host (server) og prøver å lete etter spillet med den andre pcen. Uansett hvilken maskin som er server, finner ikke den andre spillet. I windows er det ikke noe problemer med å finne delte mapper, og det går så fort som det skal (100 Mbs, krysset kabel). Den ene pcen har ikke antivirus eller brannmur, og den innebygde brannmuren i windows (xp+sp1) er ikke påslått. Den andre har NIS2005 og er også Windows XP+sp1. Jeg har satt Joint Operations til 'permit all' i NIS. Det er også satt opp en manuell ip på begge pcene, i samme range. Kan det ha noe med det trådløse nettverket pcen min er koblet til? Det bør nevnes at jeg ikke får spillt noen spill på LAN her, ikke engang Delta Force 2 som alltid har virket før. Lenke til kommentar
felles Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 du er klar over at du må bruke 192.168.1.1 og 192.168.1.2 eller lignende på ip, og 255.255.0.0 på nettverk? Lenke til kommentar
Evilworm Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Men hvordan er det å bruke det når jeg er koblet på en router trådløst med 192.168.1.2 da? Jeg kan vel ikke bruke samme ip på det andre nettverket da? Har satt opp pcene til 192.168.10.1 og 192.168.10.5. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Gå til Start>Nettverktilkoblinger>Tilkoblingen som du er er koblet til med>Høyrklikk og velg Egenskaper. Da sjer du en liste der. Trykk installer og installer følgende, noen er allerede installert fra før: Klient for Microsoft-nettverk, deling av filer og skrivere i Microsoft-nettverk, QoS-Pakkeplanlegger, NWLink NetBios, NWLink IPX/SPX/NetBios-kompatibel transportprotokoll, Driver for Network Monitor Internett-protokoll (TCP/IP). Hvis dette ikke går så vet ikke jeg. Jeg ville anbefalt og bruke ip: 10.10.11.X på ip-adresse, og 255.255.255.0 på Nettverksmaske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå