Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Meget ustabilt bridget Prestige 650R-T3 modem

Anbefalte innlegg

Skrev om mine problemer med dette modemet her.

Der endte jeg med å prøve bridging, og dette så ut til å fungere veldig bra. Atskillig bedre respons enn før, og en generelt mer stabil linje.

Kortvarig glede, skulle det vise seg. Nå faller linja regelmessig ut, og modemet må skrus av og på. Linjebruk ser ut til å være en faktor, da linje kan holde seg oppe i flere timer med lav belastning, men kutte etter noen minutter med mye linjebruk.

Hva i all verden kan dette være? Bruker en 1.2Ghz Duron som gateway, og den har oppført seg eksemplarisk. Særdeles slitsomt å måtte resette modemet hele tiden; er jo definitivt ikke sånn utstyr skal oppføre seg.

Har Firstmile som ISP, og skal ringe dem når kundeservice åpner på mandag. Dette er ikke særlig holdbart, og jeg føler ikke at jeg får det produktet jeg betaler for.

Endret av askt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte litt på det jeg og, men får det ikke til å stemme helt. En reboot av modemet er alt som skal til, da fungerer ting prikkfritt igjen, får også samme IP som før.

Snakket med Firstmile tidligere og spurte om muligheten for å bytte ut modemet med en annen enhet, men dette var ikke lov, da modemet var nødvendig for å identifisere brukeren via systemene.

Nå skulle ikke det være noe problem, da modemet fortsatt er en aktiv enhet (kan fortsatt telnette inn til det).

Jeg håper hvertfall at ting som er som jeg tenker, da forbindelsen er mye mer stabil nå, bortsett fra jevnlig resetting... :\

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...