Pin Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Når jeg er midt i et spill plutselig fryser det og det kommer en jevn høy pip som er fra pc speakern trur jeg. har noen en ide om hva denne lyden tyder på? Lenke til kommentar
msh Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hvor høy temp er det på din CPU ? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Kan være den berømte "Squeal of Death" som er så kjent med 2K/XP og SB Audigy? (Hvis du har 2K/XP og Audigy, da...) Kan også være problemer med southbridgen på HKet ditt hvis du har en ViA basert løsning. Post litt mer info om systemet ditt, da! -KJ Lenke til kommentar
mbst Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hvis det er mange pip etter hverandre i en tilsynelatende uendelig rekke, kan det være CPU-tempen. (Er ikke ekspert på feil-pip-koder) Hva slags CPU har du og hva er CPU/system-temp? Lenke til kommentar
Pin Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 jeg har: Abit KG7 HK (ikke lite eller raid vanlig) Xp1800+ (taisol vifte har 46C load temp) 2x 256mb TwinMos CL2.5 ram soundblaster live 5.1 3com ethernet xl netverkskort Geforce 4 ti4600 golden sample WD 30 gb som sytem disk WD 120 gb til filer Plextor 24x brenner Samsung DVD spiller har adsl men trur ikke d har noe og si bruker XP pro engelsk har dual med W2K men bruker nesten ikke W2k. kjørte systemet stabilt i 3 mnd så overklokka jeg for mye sendte pcn til rep og de fant ut at d var feil med HK og Cpu og fikk ny. systemet funka bra men hang seg en gang imellom i CS (veldig sjelden) kjøpte gf4 kortet og senere lasta ned warcraft3 Nå henger den seg oftere og oftere midt i spillene til og med av og til i Windows. Jeg lurer på om og reinstallere XP og alt vil hjelpe eller om kanskje det vil hjelpe og oppgradere noen nye drivere til agp ellerno. har nyeste abit biosen.. takk for all hjelp jeg kan få btw er et langt Pip når den pip, liksom hengt seg opp. men av og til hengern seg helt likt opp og ingen lyd. når den hengern seg frysern alt der den er så skjermbildet er der, men ikke no reaksjon på noen ting [ Denne Melding var redigert av: Pin på 2002-07-11 22:18 ] Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Som du ser på denne siden så har du chipset av både Amd OG Via. Vet ikke om du har installert hele Via4in1-pakken, men det burde du i hvert fall ikke gjøre! Les gjennom trådene nedenfor. Tror uansett du kan få mange bra tips der! Abit Kg7-Raid + XP1800 AMD North-Bridge og VIA South-Bridge - hvilke drivere? Lenke til kommentar
Pin Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 takk for svaret håper det fikser seg nå. jeg har aldri installert noen sånne drivere før med XP.. så nå lasta jeg ned 4on1 og tok vekk agp og lasta ned Abit sin nyeste agp driver og håper det ordner seg. Tusen takk for hjelpen igjen :smile: Lenke til kommentar
Celtic Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Har sjølv Abti KG7-Raid, kjører XP pro og har hatt litt problemer med ****skapen. Har funnet mye nyttig info her: http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm [ Denne Melding var redigert av: Celtic på 2002-07-11 23:05 ] Lenke til kommentar
Djiingis Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hehe, dette er helt utrolig, jeg har AKKURAT samme problemet. Jeg har prøvd omtrent alt for å fixe dette ¤)%/(# problemet, det er helt klart hovedkortet som har feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå