liern Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Nå er jeg igang! Men nå ber oppsettet etter Brukerid og passord. Er dette bare mobilnummeret mitt? Er det problematisk å bruke denne tilkoblingen og trådløst internett om hverandre? Instillinger som må gjøres for hver gang en skal koble til med den ene eller andre tilkoblingen? Lenke til kommentar
liern Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 GPRS blir fort UTROLIG dyrt! OK til chatting eller surfing på lette websider (som det ikke finnes mange av). Anbefaler oppringt forbindelse. Med HISpeed oppnår du opptil 28.8 forbindelse til fordinær minutttakst. Litt tregere enn GPRS, men mye billigere. For min del: ca 70øre minuttet. https://netcom.no/tjenester/tradlostinterne...ispeeddata.html Telenor lover at det ikke skal koste meg over 30 kr gjør de ikke? http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/ (punkt 2 under datatrafikkpriser på linken under) Tilkommer det noe mer enn dette på bruk? tellerskritt pr. minutt? Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 GPRS blir fort UTROLIG dyrt! OK til chatting eller surfing på lette websider (som det ikke finnes mange av). Anbefaler oppringt forbindelse. Med HISpeed oppnår du opptil 28.8 forbindelse til fordinær minutttakst. Litt tregere enn GPRS, men mye billigere. For min del: ca 70øre minuttet. https://netcom.no/tjenester/tradlostinterne...ispeeddata.html Telenor lover at det ikke skal koste meg over 30 kr gjør de ikke? http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/ (punkt 2 under datatrafikkpriser på linken under) Tilkommer det noe mer enn dette på bruk? tellerskritt pr. minutt? Ahh... du har nok rett. Jeg har ikke telenor. Da så, i alle fall om du bruker nettet mer enn en halvtime om dagen... GPRS er jo raskere så :-) Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ser Chess ikke har dette tilbudet, pokker også Lenke til kommentar
liern Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Noen som har svar på hva jeg skal angi som brukernavn og passord? Lenke til kommentar
liern Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Prøver nå å koble til, men får denne feilmeldingen: Kunne ikke koble til (720) En tilkobling til den eksterne datamaskinen kunne ikke opprettes. Du må kanskje endre nettverksinnstillinger for denne tilkoblingen. Hvis du vil ha mer hjelp, kan du klikke Mer informasjon eller søke etter feilkoden i Hjelp og støtte. Hva menes med dette? Hva har jeg gjort feil? Lenke til kommentar
liern Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Ok, jeg surfer as we speak via telefonen. Telefonen er innstilt til å benytte GPRS internett, og hastigheten i windows vises som 115.2 kbps. Speedometeret på www.itavisen.no gir 42 kbit/s Stemmer dette med andres erfaringer? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 GPRS blir fort UTROLIG dyrt! OK til chatting eller surfing på lette websider (som det ikke finnes mange av). Anbefaler oppringt forbindelse. Med HISpeed oppnår du opptil 28.8 forbindelse til fordinær minutttakst. Litt tregere enn GPRS, men mye billigere. For min del: ca 70øre minuttet. https://netcom.no/tjenester/tradlostinterne...ispeeddata.html Telenor lover at det ikke skal koste meg over 30 kr gjør de ikke? http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/ (punkt 2 under datatrafikkpriser på linken under) Tilkommer det noe mer enn dette på bruk? tellerskritt pr. minutt? Joda. 30 kroner pr dag... Men kan bli litt mye: 30 kr * 30 dager = 900 kr.... 10.800 i året har ikke jeg ihvertfall Lenke til kommentar
liern Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Ja, som hovedtilkobling til internett nytter ikke GPRS og mobiltelefon. Men bruksområde til mobilt internett er jo gjerne steder den en ikke har bredbånd, som i mitt tilfelle på hytta. Her er man kanskje et par uker i året... Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ok, jeg surfer as we speak via telefonen. Telefonen er innstilt til å benytte GPRS internett, og hastigheten i windows vises som 115.2 kbps. Speedometeret på www.itavisen.no gir 42 kbit/sStemmer dette med andres erfaringer? Jeg målte min en gang... da fikk jeg noe rundt 64 på itavisen. Nå er sikkert ikke målingene helt riktige, men jeg mener å huske at den teoretisk raskeste hastigheten er 171.2 Kb/s. Så da er det vell ikke så veldig ille. Greit til bruk av og til ja... Hvertfall med telenor! 30kr for en dag er ikke så galt! Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ok, jeg surfer as we speak via telefonen. Telefonen er innstilt til å benytte GPRS internett, og hastigheten i windows vises som 115.2 kbps. Speedometeret på www.itavisen.no gir 42 kbit/sStemmer dette med andres erfaringer? hva var løsningen på problemet med brukernavn/passord? hadde vært greit å vite til jeg skal prøve meg frem med det samme.. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 gå i nettverkskoblinger (startmeny -> instillinger -> nettverkskoblinger), i filmenyen for alle koblingene, der du har "Fil" "rediger" "Vis" "Favoritter" "verktøy" "Avansert" "Hjelp". Gå i "Avansert" og kryss vekk "Oppringt via operatør" hvis du skal bruke GPRS. Med f.eks Sense/telenor er det ikke noe brukernavn/passord, og avhengig av telefon skal du kun sette inn en kode som tlf-nummer, f.eks for nokia-telefoner er tlf-nummeret: *99# Bruker du tele2, så er bruker og passord: wap Viktig at du skrur av "Oppringt via operatør" i "Avansert" felles-filmenyen til nettverkskoblinger, hvis ikke får du bare beskjed om at modemet ikke fungerer eller at tjenesten ikke er tilgjengelig. Når det gjelder IR vs BT, ingen av dem er tregere lokalt enn normal GPRS eller oppringt uansett, så du mister ikke noen hastighet ved å bruke dem. Kun hvis du bruker 3G / EDGE eller EGPRS at IR blir en flaskehals. Som sagt tidligere derimot, krever IR at telefonen er i visuelt og horisontal kontakt med IR-mottageren på den bærbare maskinen, og ofte må den være nærmere enn 20-30cm, noe som egner seg dårlig med mindre du sitter på hytta og surfer stabilt fra f.eks et stuebord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå