liern Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Håper på litt hjelp, er litt ny på området: Har en Fujitsu Siemens Amilo M 1420 og en Sony Ericsson K700i med Djuice Magnum som jeg kunne tenke meg å benytte til internettilgang på hytta. Pcen har ikke Bluetooth, så jeg regner jeg må kjøpe en liten Usb-sak til dette. Hvordan går jeg frem for å sette opp pcen med dette? Hvilke instillinger må gjøres i telefonen, og hvilke må gjøres på pcen? Håper noen kan hjelpe meg med en forklaring for en uten stor erfaring på området. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 hvilken telefon og hvilket abbonoment har du? Lenke til kommentar
liern Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 SonyEricsson K700i med Djuice Magnum abbonement Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Da skal dette gå greit =) Først, gprskostandene til abbonomentet ditt er kr 20 pr mb, bruker du mer enn 30 skal det være gratis. http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/ Så til det du trenger 1. gprsinstillinger til mobilen http://telenormobil.no/index.do# se i boksen snarveier så kan du velge å få innstillinger derfra 2. programmer for å kunne bruke den som modem http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...ps1_1&pid=10139 3. så tror jeg du må kjøpe en datakabel hvis du ikke skal bruke ir eller en bluetooth dongle. Lenke til kommentar
liern Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Takk for svar, høres bra ut! Får kjøpe meg en Bluetooth-Dongle så fort som mulig. Noen som har tips om hvor jeg får kjøpt dette billig i Oslo, eller på nettet? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Anbefaler ikke å bruke Bluetooth siden dette ofte blir en flaskehals! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Man bestiller ikke en sånn sak over internett.. Frakten er jo tilnærmet like dyr som varen.. Ved kjøp i butikk så finner du nok helt greie blåtannadaptere på Elkjøp, Datakjeden. og Clas Ohlson for den saks skyld.. ligger på 200 kr. og oppover.. Lenke til kommentar
liern Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Anbefaler ikke å bruke Bluetooth siden dette ofte blir en flaskehals! I forhold til IR også? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Anbefaler ikke å bruke Bluetooth siden dette ofte blir en flaskehals! I forhold til IR også? IR er ihvertfall raskere enn Bluetooth. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 har samme telefon, er det denne som skal benyttes: Sony Ericsson Mobile Networking Wizard 1.14.0.3The Sony Ericsson Mobile Networking Wizard provides the necessary assistance to create dial-up networking connections on your personal computer. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 men er det noen som vet hvordan en bare bruker gprs tilkoblingen? uten å ringe opp? slik at man slipper dial up abb. Lenke til kommentar
liern Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Har nå lagt inn Sony Ericsson networking wizard, samt bruker Bluetooth-dongle. Får kontakt med telefonen (bruker tlf. til å styre desktop - gøy), men hva er neste steg for å bruke tlf. som modem? Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 jeg har konfiguret en T610 og en K500i til internett til en laptop gprs innstilligner må innstaleres på tlf laptopen så må du innpå kontrollpanel så inn på telefon \ modem alternativer. innstaler støtte for IR modem eventuelt blåtann. jeg bruker IR å det funker fint. etter på så reboter man så stiller du tlf mot IR på pcen kobler opp til inett via en dial up man lager så er man på nett =) dog lit dyrt for meg pga har netcom young talk Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 skal bare nevne at ir er tregere og krever at relefonen peker mot pcn hele tiden. Med bluetooth kan du ha telefonen i lomma og gå rundt mens du surfer samt at det går fortere. (700kbs eller noe ligger det vel på, 3g er vel ikke så raskt engang (350 eller noe)) Ang dialup etc så er jeg usikker, men trodde da det skulle gå ann å dele internettilkoblingen med gprs. (Har ikke prøvd) Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 skal bare nevne at ir er tregere og krever at relefonen peker mot pcn hele tiden. Med bluetooth kan du ha telefonen i lomma og gå rundt mens du surfer samt at det går fortere. (700kbs eller noe ligger det vel på, 3g er vel ikke så raskt engang (350 eller noe)) Jeg fikk 3KB/s med Bluetooth. Lenke til kommentar
liern Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Under "kontrollpanel" og "telefon og modemalternativer" ligger dette inne: "standardmodem over bluetooth-tilkobling". Er det installert da? Under SonyEricsson når jeg trykker på "modem" står det at modem ikke er installert.... Hmmm anyone? Hvordan lager jeg en dial up tilkobling for modemet i tlf-en? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 skal bare nevne at ir er tregere og krever at relefonen peker mot pcn hele tiden. Med bluetooth kan du ha telefonen i lomma og gå rundt mens du surfer samt at det går fortere. (700kbs eller noe ligger det vel på, 3g er vel ikke så raskt engang (350 eller noe)) Jeg fikk 3KB/s med Bluetooth. med min nokia 6600 fikk jeg 700kbs når jeg overførte så det må være noe med mobilen din eller datamaskinen Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 enten må noen som har gjort dette svare eller så må du google litt tror jeg f.eks. http://www.clubsonyericsson.com/forum/inde...pic,3191.0.html Lykke til =) Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 GPRS blir fort UTROLIG dyrt! OK til chatting eller surfing på lette websider (som det ikke finnes mange av). Anbefaler oppringt forbindelse. Med HISpeed oppnår du opptil 28.8 forbindelse til fordinær minutttakst. Litt tregere enn GPRS, men mye billigere. For min del: ca 70øre minuttet. https://netcom.no/tjenester/tradlostinterne...ispeeddata.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå