TCi Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Dette problemet oppstår i Firefox og IE. Opera viser det slik som det skal være. Problemet er at dersom jeg bruker denne koden: <h3>[link]{title}[/link]<span class="kategori">{category}</span></h3> Kategori klassen ser slik ut: .kategori{ float:right; color:#888787; font-size:10px; } Dette liker ikke IE og FF noe særlig da de presser kategorien ned en linje. Noen tips? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Kan hende denne virker? h3 { overflow: hidden; } Opps, nei Den funker seff ikke, kategori dukker fortsatt under... Denne da (pluss en liten fiks, et eller annet bøgga uten height: 1% inni h3): h3 { position: relative; height: 1%; } h3 span.kategori { position: absolute; right: 0; /* du velger selv avstand i px eller annen enhet som em/% osv */ top: 0; } Endret 7. mai 2005 av FuLu Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Hva om du setter float:left på h3 da? Edit: fant en løsning på et slikt problem for en stund siden, skal se om jeg finner den igjen! Endret 7. mai 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Denne da: h3 { position: relative; } h3 span.kategori { position: absolute; right: 0; /* du velger selv avstand i px eller annen enhet som em/% osv */ top: 0; } Dette fungerte. Takk for tips. Skal prøve å fikse dette på den andre linjen jeg brukte samme teknikk. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg fikk ikke fikset dette på den andre linjen. Den ser slik ut: <p>[com-link]Kommentarer ({comments-num})[/com-link]<span class="floatright">[full-link]Les mer... [/full-link]</span></p> floatright klassen ser slik ut..: .floatright{ float:right; } Jeg testet det tipset og modifiserte det slik, men det fungerte ikke. p span.floatright { position: absolute; right: 0; /* du velger selv avstand i px eller annen enhet som em/% osv */ top: 0; } Linjen hvor "Les mer" er blir fremdeles flyttet ett hakk ned... i forhold til "kommentarer". Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 CSS'en til span er avhengig av parent-elementet, som nå er blitt til en <p>. Har du sagt at <p>'en skal være position: relative; ? Kanskje gitt den p'en en klasse, så du ikke ødelegger for alle andre p'ene i dokumentet. Så bare den p'en over får relative position og ikke alle andre, sånn btw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå