goggen Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Har en kassert PIII 750 mhz med 256 mb ram i her - tenkte å smekke inn tv-kort i den, og bruke den ene og alene til opptak. Vil det gå greit med tv-kort uten "onboard" dekoding på denne? Skal som skagt ikke bruke prosessorkraft til andre ting. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Det går sikkert fint å ta opp i MPEG1 og MPEG2, men jeg tror CPU'en kan bli litt i minste laget for å ta opp til DviX eller XviD. Men det kommer også mye an på hvilket program du bruekr for å ta opp med. Jeg har erfaring med Pinnacles TVkort og vet at standardprogrammet krever ekstremt mye prosessor for å ta opp. Selv min Athlon64 3000+ ligger på 50-80% CPUbruk ved opptak i 720x5.. i MPEG2. Andre programmer gjør samme jobben på 20-50%. Så her er det absolutt standardprogrammet som er svært dårlig skrevet. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Denne maskina vil nok generelt være for svak til det du beskriver. På et slikt system går du for en løsning med hw-basert encoding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå