AM2petterk Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hey! Jeg har tidligere lest mye om Slackware og Linux, og igår da jeg fikk den nye "hardcore" PC'n min, brente jeg Slackware 10.1 DVD'n på en DVD-R plate, og den bootet helt fint opp. Men! Da jeg skulle partisjonere opp hardisken med CFDISK programmet, fikk jeg opp en feilmelding, som lyder slik:"The harddisk is not writable" eller no lignende! Jeg prøvde mange ganger, med forskjellige kernels, men prøvde i utgangspunktet med SATA.i imaget, da PC'n min har en S-ATA Seagate Barracuda 250gig harddisk. Jeg prøvde også å partisjonere med PartitionMagic programmet til Windows, men da fikk jeg beskjed om at dette bare var "Trial version", samt en masse kjøps-informasjon. Hadde satt veldig stor pris på om noen hadde en eller flere evt. løsninger på problemet! På forhånd, Takk! Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Bruk for all del sata.i kernelet om du har serial ata. Har du prøvd med kommandoen 'cfdisk /dev/sda' Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Flyttes til linux/unix-kategorien, den kategorien det var posta i var for programmering i *nix-miljøet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå