Gå til innhold

Oppgradering av cpu,hk,ram,gpu,psu til ca 6000,-

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle oppgradere min nåværende pc, en amd athlon t-bird 850 til noe bedre.

Har tenkt på følgende oppsett:

-Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, Lyd, PCI-Ex16 990,-

-AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte Winchester 1550,-

-TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 849,-

-Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI 1595,-

-Tagan Strømforsyning ATX 480W Black TG480-U01, Dual Fan, A-PFC, 20 & 24 pin 895,-

Pris: 5879,- +frakt.

Alt er tatt fra komplett.

Pc'n skal brukes til spille musikk på, surfe å laste ned ting, se filmer, spille litt. Den skal ikke overklokkes.

Har et Aero kabinett, 4 p-ata harddisker via en HighPoint RocketRAID 133 2P ATA133 RAID kontroller pga det gamle hk, cdrw-brenner, tastatur og mus, skjerm å noen kabinett vifter. Har en Levicom 350W strømforsyning som antagelig må skiftes ut. Er litt usikker på den strømfosyningen jeg valgte, den burde holde til mitt oppsett.

Ser oppsettet greit ut? Forslag til forbedringer mottas med takk.

Edit: Byttet psu fra hiper til tagan

Endret av helgis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Levicom 350W skal ha 15A på 12V-rail. Dersom strømforsyningen fungerte med forrige oppsett inkl 4 p-ata-disker, så burde ikke oppgraderingen knekke psu heller (du vil få en økning i 12V-belastning pga hk og skjermkort, tror cpu er ca like strømgjerrig som t-birden). Blir litt gambling å satse, en mulighet er å gamble, og om det ikke går kassere den minste hdd..??

Endret av thoering
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hvor mange A den har. Det må jeg sjekke opp. Er kjøpt tidli i 2003. Sitter på jobb nå. Tenkte jeg måtte ha ny med tanke på at hk må ha en 24pins hovedstrømskontakt og evt skjermkortet. Litt fremtidsrettet med tanke på bytte av hdd'er til sata disker.

Takker for alle svar så langt. :-)

Lenke til kommentar

Ser at AMD har kommet med en ny kjerne. Hvordan er venice kjernen iforhold til en med Winchester? Lønner det seg å kjøpe en med Venice når man nå skal kjøpe? Prisene er ikke så forskjellige.

Lenke til kommentar

Det er vel det samme, hørt at venice yter litt mindre pr klokkesyklus. Men den har oppdatert minnekontroller som er kjekt om du vil ha mer en 2 minnemoduler, og SEE3 støtte for programmer som støtter det. Venice er litt hetere en "Winchester".

Lenke til kommentar
Det er vel det samme, hørt at venice yter litt mindre pr klokkesyklus. Men den har oppdatert minnekontroller som er kjekt om du vil ha mer en 2 minnemoduler, og SEE3 støtte for programmer som støtter det. Venice er litt hetere en "Winchester".

Det at den er heter enn "Winchester" er feil. Venice skal klokke bedre enn Winchester. Og 1.8Ghz skal klarer 2.6-2.8Ghz med boxed kjøleren og orginal volt. (tror det, skal se om jeg kan finne testen)

Lenke til kommentar

Strømforsyningen leverer 15 A på 12v-railen som thoering skrev. Volten på 5v-railen har vært lav ifølge Motherboard monitor. Har ligget på ca 4,7, det er vel i det laveste laget? Ved sjekk i bios'en har den vært en smule høyere, på ca 4,75v.

Hva anbefales av Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 1024 MB (2x512) eller TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs til hovedkortet Asus A8N-E? :hmm:

Blir vel å bestille dette oppsettet iløpet av uka.

Takker for alle svar jeg har fått så langt. :)

Endret av helgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...