Gå til innhold

Stengning av tråder

Anbefalte innlegg

Har kanskje vært oppe før, men jeg forbauses stadig av omtrent uforståelige stengninger av tråder fra noen moderatorers side, hvor årsakene er nærmest latterlige.

Skal ikke nevne spesifikke tilfeller, for det skal man vel heller ikke, men det kan synes som noen av dem har en noe umoden holdning til dette, og benytter temmelig tvilsomme årsaker til å markere seg med å stenge en tråd...det virker hvertfall sånn :shrug:

Sånn som de forholdene er, kan det av og til oppleves som skribenter må gå på nåler for å unngå stengning. Synes det bør en god forståelig del til for å stenge

en tråd, men det er da bare min skarve mening da

:hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksempelløs kritikk er ingenting verdt. "Ting er dårlig" hjelper oss ingenting.

Hvis du har problemer med noen av moderatorinngrepene som gjennomføres så anbefaler jeg at du tar det opp med moderatoren som gjennomfører disse, og eventuelt tar frem disse eksemplene når du oppretter klage/oppklaringstråd.

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 07/05/2005 : 14:13)
Eksempelløs kritikk er ingenting verdt. "Ting er dårlig" hjelper oss ingenting.

Hvis du har problemer med noen av moderatorinngrepene som gjennomføres så anbefaler jeg at du tar det opp med moderatoren som gjennomfører disse, og eventuelt tar frem disse eksemplene når du oppretter klage/oppklaringstråd.

Ja, nå snakket jeg forsåvidt ikke for egen del, det var basert på observasjoner.

Og "problem og problem".. det var egentlig bare lufting av et inntrykk, ikke mer enn det. Kunne jo vist til eksempler, men trodde (etter hva jeg har sett før) at det ikke var lov.

Men nok om dette :)

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 07/05/2005 : 15:35)
Du må gjerne ta frem eksempler hvis du mener at det faktisk er noe som er et utstrakt problem. Hvis det derimot bare er frittstående eksempler er det vel bedre å ta det opp med moderatoren det gjelder.

eeeeh .. ok , takk :)

vel, 'problemet' blir da at enhver av hendelsene blir frittstående (selv om de ofte har et visst slektskap kan du si)

Det som virker utstrakt blir da altså ... la oss kanskje kalle det selve 'fenomenet' stengning av tråder på tynnne grunnlag (da altså av noe diverse "årsaker")

Ikke så lett å si det på annen måte

Lenke til kommentar

QUOTE (AndersT2 @ 07/05/2005 : 19:14)
QUOTE (el-asso @ 07/05/2005 : 16:49)
Regner med det er  denne det er snakk om.

Den var jo ekstremt dårlig begrunnet.

Bumping av tråder er jo lov etter visse tidslimiter,

Ja, etter minimum 24 timer. Her er det snakk om ca. 30 minutter.

QUOTE (AndersT2 @ 07/05/2005 : 19:14)

og du ga ham hele 6 minutter etter bumping for noen til å svare.

Og det har hva med saken å gjøre?

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Jeg mener det å stenge en tråd er veldig dramatisk. Kan ikke helt se at den aktuelle tråden ikke hadde noen muligheter til å hente seg inn? Hva har bumping har med saken å gjøre, han som startet tråden forteller vel egentlig bare på en dårlig måte at han ikke forsto svarene (og dersom "bump" betyr "bringing up my post" så er det hvertfall feil uttrykk; hvor stort problem er det vel at tråder forsvinner langt ned på lista midt på natten).

Hvis jeg frekventerte det aktuelle forumet hadde ikke jeg hatt noen problemer med å svare i det hele tatt, og det betyr vel at alt håpet ikke var ute for tråden. Kjekt og flott å moderere, men hvis kulturen er "ja den stenger moddis", så fører det med seg kulturen "da gidder jeg ikke svare og veilede den som har startet posten", og kanskje også "jeg føler ikke noe ansvar for å hjelpe nye brukere"-kulturen.

Hvis poster preget av dårlige uttrykksformer blir stengt, gleder jeg meg svært til denne posten blir stengt. Hele tingen er vel også off-topic også når jeg tenker meg om...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...