Gå til innhold

nv4_disp blåskjerm ved spilling av fs9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv hat denne feilmeldingen en del ganger tidligere , for meg så hjalp det kun å reinnstalere siden det var directX som skapte den. Det skal vistnok finnes et program som kan avinnstalere hele directX (husker selvsagt ikke hva denne heter i farta).så dersom driverbytte ikke hjelper er jeg redd det er der feilen ligger.

Overklokker du ?

Lenke til kommentar

Han snakker om å reinstallere Windows for å få en frisk kopi av DirectX, siden det ikke er mulig å avinstallere. Selv synes jeg det høres ut som et drastisk forslag.

Du kan jo prøve å reinstallere skjermkortdriverene. Først fjerner du dem med DriverCleaner, for å være sikker på å bli kvitt alt, så reinstallerer du med siste versjon. Evt. kan du jo kikke på http://www.omegadrivers.net/ sine drivere, som jeg selv har brukt lenge.

Det kan sikkert også hjelpe å patche spillet du spillte med siste versjon, i tilfelle det er spillet som lager trøbbel.

Lenke til kommentar

Tok nå å innstallerte 76.45.

Carnifex: Er denne grei tror du? -> VIA 4-in-1 drivers Version 4.37 Final

Edit: eller fins det nyere?

Edit2: innstallerte 4.56v

Edit3: Hadde visst hatt på dual screen(tv og pc clone) på hee tiden uten at jeg visste det. Tror nok det hadde noe å si.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
,07/05/2005 : 19:01] Han snakker om å reinstallere Windows for å få en frisk kopi av DirectX, siden det ikke er mulig å avinstallere. Selv synes jeg det høres ut som et drastisk forslag.

Du kan jo prøve å reinstallere skjermkortdriverene. Først fjerner du dem med DriverCleaner, for å være sikker på å bli kvitt alt, så reinstallerer du med siste versjon. Evt. kan du jo kikke på http://www.omegadrivers.net/ sine drivere, som jeg selv har brukt lenge.

Det kan sikkert også hjelpe å patche spillet du spillte med siste versjon, i tilfelle det er spillet som lager trøbbel.

Kan man ikke bruke en kommando i ''kjør'' for og sjekke DirectX status?

Husker ikke helt hva den heter.... dxdiag?

EDIT: Det var dxdiag ja...

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Jeg fikk denne feilmeldinga når jeg var på LAN. Etter litt stressing med drivere byttet jeg til et dårligere skjermkort. Feilen kom om giejn men med litt større mellomrom.

Etterhvert fikk jeg også store problemer med volten til agp eller var det cpu? Uansett ligger den normalt på 3.30v og falt ned 2.50 - 3.00v. Maskinen ulte og slo seg av noen ganger... Helt til søutt da jeg tok ut cpu for å se på den og sette den inn igjen og så funket alt 100% :dontgetit:

Mener også at jeg hadde en reinstall av WinXp.!

Alt i alt så mener jeg at begge problemene begynte samtidig og lagdre krøll for hverandre...

Anyway; så har den funket fint etter det, bare småtteri som jeg provoserte fram i ettertid!!

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

Fikk noe lignede på nF4 MB "dumping av fysisk minne", brukte nF6.53 MB og 71.89 GPU, 6.53 uten IDE, DX9C fra CD og nVidia VIVO (2.25) - problemet kom ved surfing hadde også ei nettside som "slo av" nettleseren (Firefox).

Formaterte C og la inn XP og drivere på nytt, 6.53 med IDE, uten lyd. 71.89 GPU og hoppa over 2.25 (VIVO) og DX9C - har ikke slokka nettleseren eller fått ny blåskjerm enda.

Lenke til kommentar
Jeg fikk denne feilmeldinga når jeg var på LAN. Etter litt stressing med drivere byttet jeg til et dårligere skjermkort. Feilen kom om giejn men med litt større mellomrom.

Etterhvert fikk jeg også store problemer med volten til agp eller var det cpu? Uansett ligger den normalt på 3.30v og falt ned 2.50 - 3.00v. Maskinen ulte og slo seg av noen ganger... Helt til søutt da jeg tok ut cpu for å se på den og sette den inn igjen og så funket alt 100% :dontgetit:

Mener også at jeg hadde en reinstall av WinXp.!

Alt i alt så mener jeg at begge problemene begynte samtidig og lagdre krøll for hverandre...

Anyway; så har den funket fint etter det, bare småtteri som jeg provoserte fram i ettertid!!

Det var en voldsomt drastisk CPU og AGP-volt må jeg si.

Vil tippe volten du prater om er 3,3V-railen...

CPU ligger typisk på 1,25 til 1,7V på nyere maskiner, avhengig av merke og type.

AGP-volt ligger som regel på 1,5-1,7V for den siste AGP-standarden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...