CellularDude Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Jeg har sett meg ut Nokia 6020, fordi den stort sett fyller mine behov. Det jeg må gi avkall på er blant annet mer enn 16-toners polyfoni, stor skjerm, ikke støtte for vedlegg til e-post og lite minne, men alt det skal jeg kunne leve med. Har hatt bl.a 6230, men trenger ikke telefon med minnekort, da jeg tar lite bilder med mobilen, og trenger ikke store lagre av bakgrunnsbilder og ringetoner. Bruker heller ikke java-programmer utenom de som er på telefonen fra fabrikken. Mp3-spiller har jeg utenom, så det er heller ikke aktuelt. Bluetooth er heller ikke noe krav. 6020 er en utraklassisk telefon, og den inviterer til SMS med sine store taster. Og den ser ut som den er både enkel og behagelig å bruke. Jeg krever at telefonen har en god kalender- og telefonbokfunksjon, og det ser det ut som 6020 har så det holder. Prisen er også OK. Er for øvrig godt vant til Nokia-telefoner. Er det noen som har 6020 som kan berette litt om dens gode og svake sider i daglig bruk? Lurer også på om den virkelig har TFT-skjerm. Det står ikke noe om det på den norske hjemmesiden, men på den britiske står det "Large, high-resolution color display", og på den tyske hjemmesiden står det kun "Großes Farbdisplay". At den har fargedisplay er innlysende, og at det er stort, er det jo bare Nokia som synes... På den annen side har displayet støtte for 65000 farger, og det ville vært rart om det ikke var TFT, siden Nokias STN-display'er støtter 4096 farger. Og Nokiatelefonene med fargeskjerm har enten STN eller TFT. Nokia kommer for øvrig med den nesten identiske modellen 6021, og der står det "active matrix color display", pluss at den har Bluetooth. Videre: - om man kan zoome bilder i galleriet. - om det flotte konverteringsprogrammet vi finner på en del dyrere modeller finnes i 6020. - om det er begynt å komme byttedeksler til den i butikkene eller i norske internettbutikker Endret 7. mai 2005 av CellularDude Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg kan bare svare på en av spørsmålene. Ja, 6020 har ordentlig TFT-skjerm. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 [Puste lettet ut] Hadde den ikke hatt, hadde den vært uaktuell. Husker 6610/7210/3100/5100 osv... Så det var godt å høre, arehei! Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Ja, man kan Zoome i galleriet. Følger med et program som heter Converter II. Skjermen er av TFT-Typen,men med usle 128X128 pixler, så er den ikke noe å skryte av!! Jeg synes dette er en bra telefon til prisen, men det finnes vel bedre alternativer som f.eks. SE K500i, men da får du ikke EDGE. <--- Da du allerede har sett deg ut 6020, så er jo ikke dette noe å tenke på Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Takk til dere som har svart!! Kjøpte en 6020 i går, og telefonen er som ventet. Som Duckhunter sier, har den det kjekke konverteringsprogrammet, og den kan zoome bilder/foto. Skjermen er ikke mer enn den må være, men til å leve med. Menyene går greit. Ikke så raskt som 6230 eller 6170, men de duger. Tastaturet er meget bra, joysticken litt hard, men meget presis. Akkurat som Amobil skrev i testen sin. Jeg liker det streite og ganske elegante utseendet. Nokias PC-programvare fungerte flott, som ventet, og jeg synes det gikk kjapt og greit å bruke IR for filoverføring og synking. Jeg har tidligere skrevet hva jeg må forsake, men til prisen, er det helt greit. Og, jeg har hatt både SE K500i og SE K508i. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg overvejer selv at købe Nokia 6020, så hvis du på et tidspunkt kan komme med en test af den vil det være alletiders. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Du finner en god test på Amobil www.amobil.no http://amobil.no/art.php?artikkelid=14593 Den er også testet her, på Mobil-Review: http://www.mobile-review.com/review/nokia-6020-en.shtml Når det gjelder hva jeg synes, har vel en del av det fremkommet i denne tråden. Min konklusjon er at den innfrir de forventningene jeg har har, ut fra mine behov og de svar jeg fikk i ovennevnte tråd her på forumet. Lykke til! Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg har læst begge reviews og også set at begge har været generelt positive omkring Nokia 6020, men jeg ville gerne høre fra en der havde personlig erfaring med telefonen, da man efter nogle ugers/måneders brug bedre kan se om man har fundet den telefon der passer til en selv. Men tak for dine kommentarer - nu er jeg i hvert fald mindre i tvivl end jeg var før Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Ja, det kan være et godt poeng å spørre noen som har testet et produkt over tid. Da fremkommer kanskje konstruksjonssvakheter og programvarefeil, selv om de fleste programvarefeil antakelig oppdages ganske raskt etter kjøp. Det man nok helst kjøper 6020 for, er dens gode kalender- og telefonbokfunksjon, dens klassiske og elegante utseende, det gode tastaturet og alle kommunikasjonsmulighetene den støtter (selv om den ikke har Bluetooth, og at ingen norske nett støtter Push to Talk). Dessuten liker jeg meget godt Nokias PC Suite. Jeg er foreløpig meget godt fornøyd med min nye 6020. Jeg har fått den telefonen jeg regnet med å få ut fra de opplysninger jeg fikk, og ut fra den kjennskap og erfaring jeg har med Nokia. Endret 11. mai 2005 av CellularDude Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) har du byttet fra 6230? hvis ja, hvorfor? vurderer selv 6020 (eller 6021) som arvtaker til min 6610i. er joysticken å leve med? har aldri likt joystick telefoner (Sony Ericsson) Endret 11. mai 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg har ikke byttet fra 6230, men hadde 6230 i fjor, så jeg kjenner telefonen. Akkurat som deg, er ikke joystick det jeg helst foretrekker. Joysticken på 6020 er fast i fisken. Den er litt hard å betjene, men er veldig presis. Den er helt klart til å leve med. Prøv i butikken, så kan du kjenne selv. 6020 er på mange måter som en 6610i, men kameraet er bedre. 6020 mangler dog radio. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå