vihovde Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Kan man kjøre Windows XP og Windows 98 på samme maskin ? I tilfelle hvordan ? Ett system på forskjellig partisjon ? Forklar meg Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Dette er fullt mulig, var en kamerat av meg som hadde det. Først må du lage en patisjon for XP og en for 98. Begge kan vell være ntfs. Dette gjør du f.eks. med PartitionMagicPartitionMagic. Så er det vell bare å installere 98 på den partisjonen du vil, vet nemlig ikke om du har 98 nå eller xp nå. Tror dette skal gå bra. Rett meg hvis jeg tar feil, da. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Først må du lage en patisjon for XP og en for 98.Holder med en. Bare å innstallere i forskjellige mapper. Begge kan vell være ntfs.Nei, det går dessverre ikke. 98 støtter ikke NTFS. Endret 7. mai 2005 av Lautsprecher Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Først må du lage en patisjon for XP og en for 98.Holder med en. Bare å innstallere i forskjellige mapper. Begge kan vell være ntfs.Nei, det går dessverre ikke. 98 støtter ikke NTFS. Da sa jeg feil, FAT32 går vell for 98? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Da sa jeg feil, FAT32 går vell for 98? Ja, går fint det. Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Gjør så her. Lag en partisjon til Win98 i Fat32 si på ett par Gb. Installer Win98 på den. Når den er ferdig så installerer du WinXP på resten av disken. Kan godt bruke NTFS på denne, men du får nok ikke tilgang på den partisjonen fra Win98, så det er like greit å bruke FAT32 på denne også, bare husk at FAT32 ikke støtter filer større enn 4Gb! WinXP fikser booten så du kan velge om du skal boote Win98 eller WinXP.. PS: Win98 må inn først. Hvis du legger inn den etter WinXP så skriver den over bootsektoren å du får ikke boota WinXP. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Dette er ett svar i " PC World " om de samme temaet: Response to "Windows XP with 98" Posted Tue May 03 11:46:00 EST 2005 by Chris Burrage To run the two successfully together without resorting to a third party program to get both to boot, you must install 98 first, then XP. A dual boot menu will be automatically provided for you. The installations must be on separate partitions. Chris B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå