Gå til innhold

Hjelp til overføring av video JVC GR-D53

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger hjelp til å overføre video til datamaskinen.

Programmet som fulgte med videoapparatet sier bare at den ikke finner videokamera.. No device connected..

Så nå får jeg det ikke til.

Kameraet heter JVC GR-D53

Trenger hjelp :)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du på kamera når du skal ha den inn på dataen? Ta den alltid ned på den menyen der du ser hva du har filmet (heter sannsynligvis VCR)

Hvilket program bruker du?

På noen program må du starte filmen fra kamera før du velger capture i programet.

Håper dette hjelpte :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei

Jeg skjønte ikke hva du mente..

Programmet heter Imagemixer ver 1.7 som fulgte med videokamera.

Poenget er at når jeg følger bruksanvisninga så sier bare programmet at den ikke finner noe kamera.. så jeg får bare grå knapper og får ikke lagt over noen bilder..

Det er så kjipt nå som jeg har nytt kamera og filma masse..

Har skikkelig lyst til å lage en fin 1 års bursdag og sende besteforeldrene.. men det er ikke lett når ingenting funker..

Takk for hjelpen..

Er det forresten mulig å bruke et annet program? Et gratis program jeg kan laste ned? som kanskje funker med en USB kabel?

takk for all hjelp!

Sindre

Lenke til kommentar

Du får ikke overført film i full dv-kvalitet med USB. For å overføre filmen så må du kjøpe en firewirekabel, og passe på at du har firewirekort i pcen din. Har du ingen av delene, anbefaler jeg at du kjøper Pinnacle Studio DV. Dette er kort til stasjonær pc, kabel samt veldig god programvare for nybegynneren. Pris under 1000,- :).

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har akkurat kjøpt meg en ny pc da..

Hvordan vet jeg om jeg har firewire kort eller ikke?

Må jeg ha det forresten?

Jeg har en gangske bra pc tror jeg.. håper det medfølger da. Kan jeg sjekke det på noen måte?

Betyr det at det er derfor USB kabelen ikke funker også?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...