Master Casemod Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 skal legge opp kabel ned til rommet mitt fra andre etasjen og ned til kjellern(mitt rom) da jeg hadde lagt opp kabelen og montert kontakten, og skulle skru på rutern så hadde jeg ikke kontakt med rutern oppe. jeg hadde valgt og bruke den gamle routern til rommet mitt, men jeg tenker vel at ledningen jeg kjøpte ikke er ment for og kobles opp mellom to routere? heller at jeg kjøper en billig hub eller svitsj? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 skal legge opp kabel ned til rommet mitt fra andre etasjen og ned til kjellern(mitt rom)da jeg hadde lagt opp kabelen og montert kontakten, og skulle skru på rutern så hadde jeg ikke kontakt med rutern oppe. Har du koblet kabelen korrekt? Hva skjer om du plugger en PC i kontakten? Lenke til kommentar
gather Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Det kan være at du må ha ne krysset tp for å koble mellom rutern... du bør også skru av dhcpserveren i den ruteren du har på ditt rom. ellers vil de stå å krangle Lenke til kommentar
wilai Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Det kan være at du må ha ne krysset tp for å koble mellom rutern... du bør også skru av dhcpserveren i den ruteren du har på ditt rom. ellers vil de stå å krangle krangle? kos kan det skjer? den routeren oppe gir ip til routeren i kjeller (den externe ip i kjeller burde ver 192.... eller 10.0.... ) og den routeren i kjelleren gir ip videre pcen Edit: du har rett at han trenge krysset tp !! Endret 7. mai 2005 av wilai Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) krysset TP mellom ruter og ruter? hvis jeg kjøper en HUB eller svitsj da? funker det? det har funka før vet jeg, men da hadde jeg en annen kabel. Endret 7. mai 2005 av Master Casemod Lenke til kommentar
Azton Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Er det innebygget svitsj i ruteren kan du bruke den, men da må du huske å slå av DHCP serveren i ruteren nede på rommet ditt. En vanlig svitsj eller hub skal virke helt fint Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 jeg fiksa det nå endelig tråløsfri:p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå