Gå til innhold

Skurring i forsterkeren


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Pinoeer forsterker brukt for en stund siden, men da jeg endelig fikk høytalere og skulle prøve den så er det en voldsom skurrelyd, man hører musikken svakt i bakgrunnen, men alt for mye skurring, jeg har prøvd å skrudd og skrudd men ser ikke ut til å få det til å funke..

Høytalerne har jeg testa på et annet annlegg de funker bra, så lurer jeg på hva kan det være, virker ganske håpløst, tror nok jeg må skaffe ny, men lurte på om det kunne være noen som hadde noe ide var det var, hva jeg evnt må skifte ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å klage til han du kjøpte den av?Det hender det at potmetret(volumkontrollen) samler støv,og vil dermed "sprake" litt,men det pleier kun å skje når man vrir på volumet.Det skader jo ikke å prøve å ta av volumknotten og/eller dekslet,for så å spraye litt "elektrospray"(Biltema eller'no) inn i potmeteret.

Tviler på at det er årsaken,men... :hmm:

Endret av egmur
Lenke til kommentar
.Det skader jo ikke å prøve å ta av volumknotten og/eller dekslet,for så å spraye litt "elektrospray"(Biltema eller'no) inn i potmeteret.

Jo det gjør det.

Man skal absolutt ikke, uansett årsak "sause" inn potmetret med "verktøykasse på boks" da dette løser opp kullbanen og kommer til å gi deg et sant h*lvete med enda mer skurring i løpet av kort tid. Eneste tiltak da er å bytte potmeter.

Verktøykasse på boks er en en middlertidig løsning som holder i 14 dager eller så...

 

Skurrer et potmeter skyldes det to ting:

1. Det er for lite brukt.

2. Det er utslitt.

 

Forsvinnner ikke skurringen hvis du ratter frenetisk i noen minutter er potmeteret defekt og må skiftes.

 

Mvh Ketil Morstøl,

Norsk importør av beyerdynamic.

Lenke til kommentar

"verktøykasse på boks" har da ingenting i en forsterker å gjøre! :no:

Elektronikkrengjøring er det noe annet med.Den etterlater ingen "saus".Les å lær:

Elektronikkrengjøring

Hurtigvirkende avfettings- og rengjøringsspray for elektronisk utstyr, instrumenter, el-motorer m m. Har lav overflatespenning, er ikke ledende, avdamper fullstendig og etterlater ingen rester. Innhold: 400 ml.
Endret av egmur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...