Roberto Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 For to dager siden spratt det opp en liten pop-up i Azureus som ba meg om å oppgradere til en ny versjon av Azureus - kall meg naiv, men jeg klikket altså på "Ok"...det skulle jeg aldri ha gjort. Problemet er egentlig ganske enkelt, jeg får simpelthen ikke lastet ned en dritt i Azureus... Utstyret mitt består av en Netopia 3351 NGT Router samt en Apple AirPort Extreme basestasjon i tillegg til et par Mac'er og PC'er. Hjemmenettverket er utformet slikt: ....veggen > Netopia (10.0.0.1) > AirPort Extreme (10.0.0.2) > Problem-PC m/Azureus (10.0.0.3) Jeg har åpnet port nr. 6881 (UDP) i Netopiaen for at den skal peke til AirPort Extreme (10.0.0.2), i oppsettet til AirPort'en har jeg selvf. spesifisert at alle requester til (UDP) port 6881 skal gå til den maskinen med IP-adresse 10.0.0.3 i nettverket mitt. Maskinen med IP adresse 10.0.0.3 er en Dell Precision M60 med WinXP SP2, har selvf. åpnet for port 6881 (UDP, ja) i brannmuren - ja, jeg har også deaktivert brannmuren for å være helt på den sikre siden. Mulig jeg er helt på bærtur - men skal ikke dette oppsettet funke da? Det har funket før hvertfall... Har forresten også prøvd å avinstallere Azureus og legge til en eldre versjon uten at det hjalp noe særlig... Hjelp! (Det vanker en bolle til han som klarer å løse dette ) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Enkel fiks : Sørg for å avinstalere programmene i denne rekkefølgen : Azureus. Java run time environment 1.4 / 1.5 Veldig viktig at du fjerner alt av java. Restart datamaskinen og legg inn siste versjon fra Sun , så laster du ned siste versjon av azureus og installerer denne. Det bør fikse problemet ditt. For å si det sånn, Been there , fixed it! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Takk for tipset - men jeg sliter fremdeles, dessverre. Du vet vel ikke om det er nye innstillinger i Azureus som jeg må fikse litt på? Har f.eks. en gul prikk nederst som alltid står på "Initializing" ... :S Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Kan kun se for meg at du har forkludret oppsettet på en eller annen måte. Uansett det jeg gjorde i tillegg i og med at det nå var Upnp var å aktivere dette i azureus + stilte litt inn på filtrene i netopia ruteren. Trodde først at det var noe galt med filtersettene i netopia så jeg gikk inn og gjorde følgende endringer : Nat : 9500 , UPD + TCP Filter sets in + ut : 9500 Udp + Tcp der også og Port forwarding på alle. Sikker på at du fortsatt sitter på samme intern ip adresse?` Ellers så er jeg ikke så veldig sikker på hva annet du kan gjøre, i mitt tilfelle så var det javaen som gjorde susen. Edit : Den gule prikken er for Distributed Database, du finner den under plug-in menyen i azureus, sjekk at det brukes default port her, hvis ikke så er det det som er problemet. Skal også gå ann å disable dette, vet ikke om det hjelper. Det er også Upnp meny der, du kan teste litt med å forandre på denne. Endret 7. mai 2005 av Malvado Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Sliter litt i og med at jeg kobler meg opp via AirPort'en min ... den støtter ikke Upnp Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Da bør du kunne deaktivere dette i azureus, kanskje det hjelper. Synd hvis du ikke får det til å fungere. Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 sitter på NGT linje selv med akkurat samme router og merkelig nok begynte min azereuz å slite voldsomt etter den oppdateringa for noen dager siden selv. Jeg får connecta så vidt men det går mellom 0-5 kb/sec maks. Har dog alltid fått sånn warning når jeg starter programet før med sånn port tull men det har da funket. Skal prøve litt av triksa her Lenke til kommentar
vegardf Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hadde akkurat samme problemet selv, sleit noe forferdelig med det. Ga til slutt opp, og prøvde heller BitComet - det funker smertefritt av en eller annen grunn, uten at jeg har forandret noen instillinger. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Hmmm ABC (Yet Another BitTorrrent Client) funker aldeles utmerket, men sliter noe helt utrolig med farten. Sitter på en 2mbps linje men får maks 10Kb ned når jeg laster ned (uansett hvor mange seeds torrent'en har). Men, hva er det som skjer med Azureus? Jeg er liksom blitt glad i Azureus - vil helst ikke bytte til ABC Lenke til kommentar
vegardf Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Ser ut som det er flere med samme problem, der oppgradering av java-softwaren er løsningen. Prøv her: http://www.dslreports.com/forum/remark,13130516 Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Hmm funket ikke det altså... Men slik jeg har forstått det, er det jo ikke 100% sikkert at konfigurasjonen min er i orden (se min første post) selv om Azureus fungerte før? At det fungerte før betyr jo ikke at det fungerte optimalt? Er det noen her som har erfaring med konfigurering av nettverk der man bruker en trådløs basestasjon koblet til Netopia routeren? Edit: Er det forresten riktig å konfigurere Netopia'en til å sende requester over port 6881 til AirPort Extreme'n? - Som igjen er satt opp for å videresende til min PC? Eller "forstår" Netopia'en automatisk om jeg "hopper over" AirPort'en og skriver inn IP-adressen til PC'en min? Det er vel snakk om to forskjellige Subnets eller hva? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hmmm kan det være at den trådløse ruteren har fått for eksempel en intern ip og du har så en tredje? Vil nok tro at den mest riktige måten er at netopiaen må forholde seg først og fremst til ruteren og ruteren så til din pc. Alternativet er vell å gjøre ruteren til å bare sende direkte frem/tilbake uten noe filtersett så at den ikke hindrer trafikk på noen måte. Tror problemet ligger der. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Alternativet er vell å gjøre ruteren til å bare sende direkte frem/tilbake uten noe filtersett så at den ikke hindrer trafikk på noen måte. Tror problemet ligger der. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Ikke for å dumpe menne...hva skal til for at alle porter funker etc. når jeg er tilknyttet et WLAN basestasjon som igjen er koblet til Netopiaen? Har søkt gjennom forumet i hele dag, men det er ingen som har et konkret svar på hvordan man åpner porter når det er snakk om router > basestasjon/svitsj > klient, alle guidene jeg har funnet dreier seg kun om router > klient ... :S Min primitive kompetanse vil tilsi at det dreier seg om to "nettverk" - altså router > basestasjon er et lite nettverk, så kommer det andre (alle klientene tilknyttet basestasjonen). Hjeeelp! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Ok, fremgang: Har lagt til BitComet og nå har jeg også tatt bort *alt* av portkonfigurering både på Netopia'en og AirPort'en. Det kan for å si det mildt merkes, nedlastningshastigheten i BitComet er nå nede 5Kb/s mens den har rundt 30Kb/s opp. Så det store spørsmålet - hvordan skal jeg konfigurere Netopia'en og AirPort-en nå? Hvor skal jeg konfigurere hva? Hvor skal jeg åpne porter etc? Takk! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Fikk det til! Jippi! Lenke til kommentar
Blinladen Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Slik jeg husker det, så er det flere porter som må åpnes for at dette skal fungere bra (ihvertfall i følge dems egen hjemmeside). 6969 (TCP / UDP) må opp. 6881 - 6901 (tror jeg det var, må åpnes for UDP. HÅper dette løser problemet Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) jeg får 10x så mye forkasta mb enn vanlig, noen andre som er plaga med det? Blinladen: Kun en port skal åpnes for Azureus Endret 8. mai 2005 av audi_a8 Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Må forresten nevne at jeg har byttet til BitComet, hastigheten nå er rundt 230-250kbps ned og 30kbps opp, jeg har *aldri* hatt slike hastigheter i Azureus (selv etter at jeg "fikk det til" ifm porter etc). Så...farvel azureus! Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Gå inn i innstillingene til Azerus, å aktiver upnp !!!! ( selvom din router ikke har dette ) Når du nå starter Azeurus, så kommer det opp 3 små vinduer nede i høyre hjørne, noter ned hvem porter programmet ikke klarer å åpne. Så går du inn på routeren din, å forwarder disse til din maskin, å fjerner upnp fra Azeurus igjen. Da burde alt fungere Jeg har NGT og siste version av Azeurus, kjører upnp å har ingen problemer. Makser SHDSL linja mi både inn og ut med Azeurus, å jeg har altid gjort det, så det er ikke noe feil med Azeurus hvis du har dårlig fart med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå