Gå til innhold

Snakkende hovedkort :/

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-07-11 19:44, skrev loxus:

Jeg har et problem med mitt AOpen AK73 PRO (A) hovedkort, hver gang jeg prøver å boote, kommer det en stygg damestemme i pc speakeren og sier no vrøvl som ingen kan tyde.

Jeg har prøvd med AMD Duron 1200 MHz og XP 1.44GHz, ingen av delene gjør det "bedre" eller gir en annen feilmelding.

Jeg har også fjernet alle deler som ikke trengs for å boote... Har prøvd med bare RAM og CPU tilkoblet, uten at det hjalp.

Noen kloke svar?

Hadde samme problemet på jobben, men vet du hva! Som standard når hovedkortene blir levert, står språket som TYSK :smile: Les i manualen og du flytter jumperen slik at den blir på engelsk, da er det meget lett å tyde. Du kan også ha på japansk eller kinesisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm noen snakker hoss meg og, trodde det var noe greie asus hadde snekra bare for tøft! må kanskje høre va den kjerringa har å si, sannsynligvis bare klaging, pleier å være sånn fra den siden! når de/den ikke har noe å klage på finner de noe! alt funker fint! kan pcen si at alt er i orden og?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-25 12:58, skrev Ash:

Ang hvilke hovedkort som snakker.

ASUS A7V333 snakker også. Men jeg vil ikke anbefale det hovedkortet på noen som helst måte. (Brent barn skyr ilden som kjent).

Og hvorfor ikke? Jeg har det hovedkortet og er kjempe fornøyd med det. Dessuten angående snakkingen det er skikkelig irriterende. Hver gang jeg booter fra maskina så sier dama "Now booting from operatingsystem" Eller noe tull. Noen som vet hvordan jeg kan få denne stemmen bort ?

Lenke til kommentar

Den 2002-09-25 14:02, skrev CaSh:

Quote:

Og hvorfor ikke? Jeg har det hovedkortet og er kjempe fornøyd med det. Dessuten angående snakkingen det er skikkelig irriterende. Hver gang jeg booter fra maskina så sier dama "Now booting from operatingsystem" Eller noe tull. Noen som vet hvordan jeg kan få denne stemmen bort ?

Du kan jo lete i BIOSen. Det burde jo være der om det er mulig å fjerne den.

Hvis det ikke går an kan du jo bare kjøpe nytt lydkort :grin:

Jeg har nemlig det hovedkortet og siden jeg bruker SoundBlaster Audigy i steden for det integrerte i hovedkortet hører jeg ingen kjerring som kvekker i oppstarten :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har et ASUS P4T533-C, som også 'snakker'.

Ganske praktisk egentelig.

På mitt kort kan man velge om lyden fra denne stemmen skal gå ut via den innebyggde 'buzzeren'(bitteliten høytaler på selve hovedkortet), eller om den skal gå ut til lydkortet.

Jeg har den satt til å gå ut til lydkortet(dette er 'default' innstillingen), og dermed er det ganske lett å skjønne hva 'dama' sier. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Står vel helt sikkert i manualen på kortet, sånn som det gjorde på mitt asus-hk, er ikke noe stress å skru tilbake til pipelyder hvis du heller foretrekker det. (eller ta opp dine egne lyder tilogmed).

AtW

Lenke til kommentar

Dette minner meg om en gang jeg satt på med en fyr i en Nissan Praire av den fullastede varianten.. Stadig vekk kom det stemmer som proklamerte både det ene og det andre, men det var ikke spesielt lett å tyse hva som ble sagt..hehe

" da dåå ii åopaan" var en gjenganger ( the door is open)..hehe selv om døra i virkligheten var igjen..

Noe så idiotisk! At de ikke engang klarer å lage stemmer som snakker ordentlig engelsk.

For det er jo et skikkelig kvalitets stempel når bilen snakker skikkelig gebrokkent og minner deg mest om ei sliten dame fra en strippeklubb i Thailand...hehe Nei, holder meg til Caddilac jeg...der er det bare deilige damestemmer..:wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...