fullest.no Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg har et problem med mitt AOpen AK73 PRO (A) hovedkort, hver gang jeg prøver å boote, kommer det en stygg damestemme i pc speakeren og sier no vrøvl som ingen kan tyde. Jeg har prøvd med AMD Duron 1200 MHz og XP 1.44GHz, ingen av delene gjør det "bedre" eller gir en annen feilmelding. Jeg har også fjernet alle deler som ikke trengs for å boote... Har prøvd med bare RAM og CPU tilkoblet, uten at det hjalp. Noen kloke svar? Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Du må nok prøve å tyde "the voice" ...alt blir så mye lettere når en har en feilmelding å gå etter. Lenke til kommentar
fullest.no Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 Det er 100% umulig Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Prøv å fjerne rammen eller CPU'en når du starter og se hva som skjer... p.s En kompis hadde smme kort, det kan være at det sier "The CPU may have a problem" Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Etter mye intensiv lytting fant jeg ut at et kort jeg jobbet på forsøkte å si "CPU unworkable", hørtes omtrent ut som "hmm hmm huuu onwokkbl". Lenke til kommentar
fullest.no Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 mao de passer ikke sammen ? Lenke til kommentar
tarild Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Leter du fram manualen til hk'et ditt så finner du ut hvordan du byter ut språket til engelsk. Blir vel litt lettere å lokalisere feilen da kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
fullest.no Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 De har vel ikke flere språk på den lydtingen vel ? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Sjekk at innstillingene for cpu i bios er riktige, hvis du da i det hele tatt får bilde. Opplever denne meldingen på skjermen av og til ved første oppstart av nybygd maskin når innstillingene ikke stemmer med cpu. Lenke til kommentar
tarild Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 jeg har 4 forskjellige språk å velge i på mitt ak73pro kort. jeg bytter språk ved å flytte to jumpere på hovedkortet. les manualen Lenke til kommentar
Voffsen Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 WOW... dette høres kuult ut. Er det mange hovedkort som har slikt? Lenke til kommentar
tarild Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 når jeg ser litt nærmere på hjemmesiden til aopen så ser jeg at hovedkortet ditt ikke støtter den nye duron (morgan) og xp prosessorene. det kan hende at en bios oppgradering er det som trengs. se mere på denne sida for mere info: http://english.aopen.com.tw/tech/report/cpuref/k7.htm Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Påse at innstilingene, CPU speed etc., er rett innstillt i BIOS ....at cpu ikke virker pga. feile innstillinger er nu ihvertfall feil jeg har vært borti på andre kort. Lenke til kommentar
tarild Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Voffsen : Eneste jeg vet om er AOpen, er vel heller mere vanlig med diagnose leds, slike som lyser med forskjellig fargekombinasjoner. Lydstingen til AOpen heter btw Dr. Voice. Lenke til kommentar
fullest.no Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg får ikke bildet nei, så slike feilmeldinger / instillinger kan jeg bare glemme... Men oppgradering av bios, er jo dødelig lett, når jeg ikke får boota maskinen... Lenke til kommentar
tarild Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 hovedkortet ditt støtter rett og slett ikke de prosessorene du har prøvd Lenke til kommentar
fullest.no Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Vel, nå er jeg lykkelig, og jeg må nok si at dere tok feil :smile: Mye kritikk til meg selv som ikke oppdaget det, men alikavel.. Meldingen: yhh hhvh hh hhehshs haths hhn kohmhlhikt You have two devices in conflict elns IDE Kabelen var litt skada, bytta den, så tok jeg ut den ene RAM brikken... så var alt ok :smile: bortsett fra en hyggelig bluescreen i windows, men det er den deiligste bluescreenen jeg har fått, myyyye bedre enn ei gammal **** som sier noe du ikke kan tyde :smile:) Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 har full fårståelse for mitt hk. :smile: tenkte å sette stemmen til tysk. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 En HYGGELIG bluescreen? WTF!? finnes de da? Hva sa den da? "Beklager men noe er feil, windows må reboote for og funke skikkelig" ? Har har har den dagen jeg får bluescreen i det heletatt (med win2k) så graver jeg meg ned, har nemlig ikke fått det enda (med win2k). I win98 er det ikke til og unngå siden det er den mest utbredte "Featuren" til windows (win2k har lite bluescreens) :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå