Alebi Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jeg har en Ibm datamaskin med et Realtek 8139C nettverkskort som ble kjøpt etter datamaskinen.Med kortet fikk jeg en Floppy disk som det kun sto Realtek 8139C driver på. Av en eller annen grunn var ikke drivere til xp blandt driverene på denne disken. I Operativsystemet står kortet oppført som Realtek 8139/810X Family Fast. Etter å ha formatert maskinen vil ikke nettverkskortet la seg installeres i Xp.Det vil si det blir installert men det blinker ikke baki tilkoblingen på maskinen.Har sjekket alt av kabler og retartet routeren flere ganger. Så det skal være utelukket. Før Formateringen var det windows 2000 og xp på maskinen.Har lett nettet rundt og googlet meg ihjel lenge for å finne drivere som fungerer men uten å ha funnet noen. Erdet noen som har hatt lignende problemer? evt kan finne drivere eller vet om noen oppdateringer ? Finns det spesielle drivere for IBM eller er det bare et gammelt nettverkskort? Håper det er noen som kan hjelpe. På Forhånd takk:D Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Kontroller i bios om funksjonen for kortet er på ? Lenke til kommentar
Alebi Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Joda kortet er på og er registrert. Den fungerte helt greit og var online rett før formateringen. MEn ikke nå lenger... Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Du kan ikke ha søkt så veldig godt! Fant driverne etter ca. 20 sek. Sjekk: http://www.realtek.com.tw/downloads/downlo...px?Keyword=8139 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå