*Magnus* Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hei! dette hører kanskje liks så godt hjemme i spill forumet som dette, men siden det handler mer om ram, så poster jeg her.. Jeg har 1x twinmos 512Mb PC2700 333mhz liggenes i en eske, og har 1gb (2x512) PC3200 424 mhz (klokket fra 400mhz) installert i PC'en... men lurer... hva er best ti spilling ? 1Gb PC3200 424mhz eller 1.5gb pc2700 333 mhz ? (uheldigvis blir den kjappe rammen like treg som den tregeste ) hva er best til spilling av de to valgene der ? -takk Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Du har altså et NF7 og en låst XP2500+ som du kjører på 212x11=2,34? Husk på at med nForce2-plattformen, er det meget viktig at minne og FSB kjører på samme klokke (synkront). Hvis CPUen din er låst, og TwinMOS-brikken lite overklokkingsvennlig, vil det jo også være en svært dårlig løsning å klokke alle brikkene (og FSB) så lavt at det blir tilpasset den tregeste brikken. Da vil jo heller ikke CPU-klokken bli det helt store. En annen ting er at minnekontrolleren ikke er særlig glad i mye minne - ihvertfall ikke om man bruker 1T command rate. Har du testet TwinMOS-brikken? At den bare er PC2700, er ingen garanti for at den er dårligere enn de andre. Å bruke 3x512 medfører ikke ytelsestap i seg selv (hvis alle brikkene er like raske, da), men det kan utmerket godt føre til stabilitetsproblemer, særlig med 1T command rate. Denne kan bare endres via BIOS-flashing, som du sikkert vet. Med mindre TwinMOS-brikken din skulle vise seg å yte i nærheten av de andre, vil jeg uten forbehold si at ditt nåværende oppsett vil være det beste. Endret 7. mai 2005 av Bob Ibsen Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Du har altså et NF7 og en låst XP2500+ som du kjører på 212x11=2,34? Husk på at med nForce2-plattformen, er det meget viktig at minne og FSB kjører på samme klokke (synkront). Hvis CPUen din er låst, og TwinMOS-brikken lite overklokkingsvennlig, vil det jo også være en svært dårlig løsning å klokke alle brikkene (og FSB) så lavt at det blir tilpasset den tregeste brikken. Da vil jo heller ikke CPU-klokken bli det helt store. En annen ting er at minnekontrolleren ikke er særlig glad i mye minne - ihvertfall ikke om man bruker 1T command rate. Har du testet TwinMOS-brikken? At den bare er PC2700, er ingen garanti for at den er dårligere enn de andre. Å bruke 3x512 medfører ikke ytelsestap i seg selv (hvis alle brikkene er like raske, da), men det kan utmerket godt føre til stabilitetsproblemer, særlig med 1T command rate. Denne kan bare endres via BIOS-flashing, som du sikkert vet. Med mindre TwinMOS-brikken din skulle vise seg å yte i nærheten av de andre, vil jeg uten forbehold si at ditt nåværende oppsett vil være det beste. ok takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå