Gå til innhold

ATi's MVP rant =)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venter heller til de fysiske testene, med tanke på at Nvidia har sittet på denne teknologien ganske så lenge kan det bli vanskelig for ATI.

Samt ATI ført nå har begynt med chipsett, mens Nvidia allerede har et godt marked der ser det ut til at Nvidia ligger et hestehode fremfor ATI. Når det gjelder rent ytelse på kortene vil det vise seg i de fysiske testene.

Lenke til kommentar
Skift topic før denne tråden blir stengt.

Du bør finne en litt bedre topic gutt.

Hva er det for noe galt med denne topicen? Er det ikke lov til å ha engelske ord kanksje? :no:

"Rant" er faktisk et engelsk ord (sjekk ordlisten) og oversatt til norsk er en av betydningene "store ord"

Hva er da poenger med å bytte topic til "Store ord om ATi's MVP"

Lenke til kommentar

Beklager at jeg liker engelske ord og uttryk bedre enn de norske ;)

Ja, det er "rant", riktig som [GDI]Raptor påpeker =)

Det jeg egentlig håpet var en liten og saklig diskusjon rundt MVP, og det som kommer til å få denne tråden stengt er alle off-topicene.

Personlig så gleder jeg meg til MVP kommer, slik at vi får se faktiske tall fra dette, kanskje SLI får noe å kjempe for/mot endelig?

ATi har en historie ang. fler-GPU baserte skjermkrot fra før av, ikke at driversiden sto så sterkt, men likevel =).

Hvis det Hexus skriver er sant ang. en interconnector mellom skjermkortene i MVP, så viser det kanskje til at SLI faktisk var en bra løsning (ATi sa jo som kjent at en dongle mellom to kortene var en dårlig løsning).

jeg likte også denne:

It seems that the hardware to do this has been built into every top-end ATi product since the ATi RADEON 9700 Pro, and opens up interesting possibilities up and down the price range.

Håper konkurransen øker på alle områder!

Neste er vel Dual-Core VPU/GPU =)

Lenke til kommentar
Hvis det Hexus skriver er sant ang. en interconnector mellom skjermkortene i MVP, så viser det kanskje til at SLI faktisk var en bra løsning (ATi sa jo som kjent at en dongle mellom to kortene var en dårlig løsning).

Ja... :!:

Hadde vært typisk det... At ATi først kritiserer nVidia for en dårlig løsning for å så kopiere det....

Lenke til kommentar
Ja...  :!:

Hadde vært typisk det... At ATi først kritiserer nVidia for en dårlig løsning for å så kopiere det....

Enda en gylden mulighet til å kritisere ATi som du ikke kunne la passere deg?

Er nVidia så mye bedre her? Kan huske dem kritiserte 3dfx for så og si alt dem foretok seg, inkl. SLi og AA (ikke implenasjonen dems, men teknologien generellt), og dem har bl.a kritisert ATi for å bygge X800 på gammel arkitektur når dem er spesalister på dette selv, eller hva med å kommentere at 256bit minnebus er forsatt unødvendig for så å hoppe på det med neste refresh.

Som en del av denne kritikken går i kan jeg kan ikke se at ATi har kopiert nVidia sin dårlige desginet ekstrem støyende dual-slot kjøleløsning fra FX5800, bygget PCIe kort med native AGP interface chiper eller kopiert nVidia sin første IQ voldtekt implentasjon av "trilinear optimalisering".

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Det er i firmaene som "lever"/starter der borte sin "kultur" å rakke ned på sine konkurrenter, et godt eksempel er amerikanske reklamer...

Fordelen ved at de "låner" teknologien til hverandre er at de på ett punkt kan være kompatible med hverandre, var det ikke en som hadde klart å kjøre et R420 kort i SLI med et NV40 kort for en stund siden?

Men, selvfølgelig, det hadde vært kjekt å skille seg litt ut også i mengden, for de som liker det (meg f.eks =))

Mye dobbeltmoral hos begge firmaene tenker jeg...

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Lenke til kommentar
En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Jeg kan ikke forstå hvordan en emnetittel som jeg har valgt kan skape forvirringer, en rant er det som [GDI]Raptor sa det var. Det er et engelsk uttrykk og jeg mener at de som ikke forstår ordet i emnetittelen som brukes, burde heller ikke kommentere den før de selv vet at det er 100% feil. (Ikke direkte ment mot Jankee!)

Jeg har pløyd gjennom både boardrules og utdraget angående emnetitler og jeg kan ikke se hvor mitt innlegg eller emnetittel skaper forvirring. Som jeg sa i avsnittet over, "rant " er et engelsk uttrykk for å meddele at dette bare er "store ord" eller "rykter", "folkemunne"...

Når det gjelder nettiketten kan jeg ikke se hvor jeg har brukt overdrevent med store bokstaver, hatt overdreven bruk av tegnsetting, eller har overdreven bruk av smileys.

Jeg har nøye lest gjennom mine posts ang. skrivefeil, men kan ikke direkte se noen.

hvordan skal jeg klare å gjøre grundig bakgrunnsarbeid når jeg allerede ved emnetittelen har beskrevet at denne tråden inneholder rykter? (Igjen, for de fortsatt snakker om mitt valg av ordet "rant", les mer engelsk dagligtale)

Jeg kan ikke direkte se hvor jeg, eller denne tråden, har skapet en krangel ang. emnet i tråden.

Og jeg mener da at ATi sin største hovedinntekt ligger i produksjonen av VPU'er til dags dato, og at Multi Visual Processing gjelder skjermkort i aller høyeste grad, thus (enda et engelsk ord, beskriver at her kommer en konklusjon) kan jeg ikke se at denne er postet på feil sted.

Hittil har det kun vært en her inne som har lenger forumtid (Vært en registrert bruker) og jeg tror den personen også burde lese litt mer engelsk dagligtale.

Jeg har ikke prøvd å kjøpe, selge ei heller bytte noe i denne tråden.

Avataren min er i henhold til forumets regler og signaturen min er også innenfor spesifikasjonene. Har ei postet noen bilder.

Jeg kan ikke direkte se at jeg har hatt noen utbrudd større enn andre når det gjelder "drittslenging" mot andre brukere i denne tråden.

Igjen så kan jeg ikke se en direkte sammenheng mellom dårlig bruk av emnetittel og den jeg valgte først... Det er, fakta, en rant fra Hexus.net, intet mer, intet mindre...

For meg er kritikken egentlig ganske uforståelig da det heller går mot ord og uttrykk og hvor godt kjent hver enkelt er med de forskjellige og bruken av de. At en person har større vokabular enn andre burde ikke gå utover integriteten til personen på et forum.

Jeg føler virkelig at forumene til dags dato er styrt i henhold til vitsen ang. en som postet den gangen han byttet en lyspære.

(Beklager at jeg kommenterte ditt innlegg Jankee, jeg vet at dette kan føre til utestenging av meg som bruker på dette forumet. hvis så blir tilfellet, greit nok, jeg har fått skrevet poenget mitt. Om dere velger å stenge meg ute pga. dette og samtidig henvise til at forumet ikke er en rettighet, fint nok. Men det vil bare bevise at dette forumet blir drevet av sensur i min ydmyke mening.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...