kjetikj Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hm, jeg har vært på utkikk etter en DVD-brenner en stund, men egentlig latt være på grunn av alt DRM-tøyset... :-( Men det virker som jeg må bite i det sure eplet og kjøpe noe.... Nå tolker jeg dommen i DVD-Jon-saken dithen at CSS faktisk var ulovlig i Norge, men samme lov gjelder nok ikke for alle i samfunnet. Eller tar jeg feil? Det jeg lurer på er om det finnes noen som selger DVD-brennere uten noen form for DRM? Jeg vet at det er mulig å installere ny firmware for å knekke det meste. Men jeg har ikke lyst til å kjøpe en spiller fra et firma som ikke respekterer kundene sine såpass at man selger en forkrøplet spiller. Men, de har det vel ikke så lett, de heller, kanskje. Det er nok mange av dem som er ganske uvillig med på DRM-kjøret. Så, hvis jeg ikke kan få en spiller uten DRM, har noen av DVD-brenner-produsentene gått ut med direkte kritikk av DRM-ideen? Jeg vet at NEC har sine egne DRM-løsninger, så de er iallfall uaktuelle. Jeg kommer til å bruke DVD-brenneren stort sett bare til backup og til å dele større mengder egne bilder i rå-format med venner. Det spiller ingen rolle om den ikke kan spille enkelte filmer uten DRM, jeg er ikke interessert i de filmene uansett. Også bør brenneren funke bra under Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå