Gå til innhold

Nytt skjermkort, hvilket? ATI eller nVidia ?


ProZ

Anbefalte innlegg

Nytt skjermkort, hvilket? ATI eller nVidia ?

Nå skal det kjøpes Pci-e :whistle:

 

Vurderer disse tre...

Åpen for andre og...

 

alternativ 1. topper foreløpig pga pris, vet de to andre er bedre i ytelse, men får jeg valuta for pengene i forhold ?

I såfall hvilket?

 

Driver lite med overklokking, ikke spill fanatiker, men liker at ting går unna når jeg først setter i gang !

 

1. PowerColor RadeonX800XL 256MB GDDR3 PCIe

2395,-

 

2. PowerColor Radeon X850PRO 256MB PCIe

2995,-

 

3. MSI GeFORCE 6800GT 256MB PCIe Retail

3295,-

Endret av ProZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening bør du nok gå for det første alternativet dersom du ikke driter penger. ;)

Du sier jo også at du ikke er noen spillfanatiker, og da har du vel heller strengt tatt ikke behov for de to dyreste korta du henviser til...

 

EDIT: Leif er trøtt :sleep:

Endret av pæren
Lenke til kommentar

Enig, gå for den første (X800XL).

Hvis du skal ha gromt skjermkort for å spille & ha det gøy, kjøp dét. De to andre gir bedre syntetisk ytelse. Hvis du skal imponere kompiser med ekstreme, teoretiske 3dmarks, så betal ekstra for et av dem.

 

Edit: leif her óg... *gjesp*

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Virker som det var klar tale her ! :thumbup:

 

Så da blir det nok X800XL !

 

Da er det bare for meg å bestemme meg om minnet... må bytte det ut, for GeIL brikkene er jo helt på bærtur denne gang... Håper egentlig det er mandags vare, men tar ikke sjansen på å satse på GeIL akkurat nå alikevell..

 

Så derfor har jeg en annen tråd også...

Håper dere stikker innom der og lufter litt tanker og meninger der også... :wee:

 

Trenger nytt minne OCZ eller PDP-Patriot :hmm:

 

skal jo ha nytt hovedkort og...hehe :dribble:

--> men hvordan :p

 

Takk til alle som hjalp meg i valget :D

Lenke til kommentar
Må nesten bare spørre jeg, dette er ikke ment nedsettende... Hvorfor vill folk kjøpe et high-end skjermkort for å så kjøre linux?

Det finnes 3D-spill for Linux også. Doom 3 og UT2004 er to gode eksempler, samt at mange windows-spill fungerer under Cedega, et API som tillater windows-spill å kjøre under Linux. Selv spiller jeg Doom 3 og UT2004 med et GF6800GT. Resultatet er like bra, eller kanskje bedre enn samme spill i windows. Jeg anser GNU/Linux som et sikrere og mer stabilt OS. GNU/Linux er sterkt inspirert av det bunnsolide UNIX, og er ofte et bedre alternativ hvis man skal sette opp en server av et eller annet slag. Filsystemene man kan benytte i GNU/Linux er en del mer stabile enn den forbanna NTFS-dritten.

Lenke til kommentar
Ok, nei eneste jeg har hatt intrykk av er at linux fungerer ypperlig så fremt du ikke skal spille, men det viste jo seg feil :)

Linux egner seg utmerket til spill. Det er bare det at det er få spillprodusenter som lager spill for Linux. ID Software har vært flinke, de baserer spillene sine på OpenGL, samt at de gjør det svært lett for folk å benytte spillene. De lager spillene slik at man bare trenger en linux-installer, og vips kan man benytte spillet i linux, selv om de bare lager en versjon av spillet. Genialt, spør du meg. Flere burde fulgt ID software sitt eksempel. Men skal man spille i Linux, er skjermkort fra nVIDIA det rette alternativet, for Linux-driverne til nVIDIA er milevis foran ATI sine. Dessuten, nVIDIA har også FreeBSD-drivere, noe ATI mangler helt. FreeBSD-driverne er forresten like gode som linux-driverne, men det er mer stress å få de til å fungere skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...