Forumforumforum Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Tenkte jeg skulle bestille Shuttle SB65G2. Men lurte litt på om det blir stor nok strømforsyning ? Jeg har: Asus hk. Intel p4 3,0 ghz Et uklokket Geforce fx5200 Western 250 gb Western 200 gb LG cd-brenner. Virker som 220w. blir for lite ? og hvorfor har de så små strømforsyninger ? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 espennyh Skrevet 06/05/2005 : 22:36 Virker som 220w. blir for lite ? og hvorfor har de så små strømforsyninger ? Tja, det er jo litt lite, hvis jeg skal gjette er de vel så små, fordi det nok ikke er tenkt at man skal ha mer enn 1x cd/dvd, 1x HD og stort sett ikke de mest strømslukende skjermkortene, kjører på standard klokking, og ikke har en haug med strømkrevende usb devicer tilkoblet. Jeg tør egentlig ikke uttale meg om det vil være nok med så lite som 220W, men husk i alle fall på at en del av disse "kalkulatorene", samt mange av psu diskusjonene ellers på forumet (der man MÅ ha både 5 og 600Watt minst...) etter min mening ikke bygger på særlig realistiske scenarioer. At man på noe som helst tidspukt skal trekke max ut av alle komponentene på en gang i praktisk bruk er ikke veldig sannsynelig. Det nærmeste man kommer er vel spilling, og selv da er jo ikke alle komponenter fult aktive. Ja, det var bare noen litt generelle tanker om temaet, det er sikkert andre her som etterhvert begynner å ha litt erfaring med liknende oppsett som ditt, og som kan si mer nøyaktig hvordan det går. P4 3,0 har vel et oppgitt forbruk på ca 85-115W, så akkurat den er jo faktisk ganske strømtørst, men du har jo fortsatt ca 100-120W igjen til resten da... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 teite greier x] men jeg vil være sikker før jeg bestiller.. Kjipt at alt skal crashe også.. Men kan jo evt. kjøpe en Celeron prosessor og sette i det som blir "gamle" pc'n. og bruke den som "server" hjemme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå