potetskrell Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Må si at jeg elsker Lumsk, men siste plata skuffa litt på én måte, men vakte interessen på en annen måte. Det er jo en ganske stor forskjell mellom albumene. Alt i alt må jeg si at "Åsmund Frægdegjevar" var sterkere og mer hardtslående, men mykt samtidig.. Men sanger som Trolltind og Nøkken blir man bare forelska i. Så, hva synes dere? (Og vær så snill, ikke kom med useriøse kommentarer.. ) Lenke til kommentar
SjokoladeJesus Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Syns definitivt plata er artig, men er redd holdbarheten er mer så som så. Lenke til kommentar
moray Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Plata ble mye bedre tatt imot enn Åsmund Frægdagjevar her i huset i hvert fall. Grunnen er vel at de tildels har byttet stil og ikke har fremtredende og dominerende "metal" gitarer lenger på overtallet av sporene. Det falt i smak hos min bedre halvdel i huset, og det var litt overraskende da hun egentlig ikke liker denne "sjangeren". Det som falt mest i smak var vel: Dunker, Allvis, (Byttingen) og Trolltind. Irriterende at de hele tiden blir sammenlignet med Gåte.. Etter å ha hatt Asmund Frægdagjevar i bilen over lengre tid og har prøvd å prakke denne musikken ble jeg litt overrasket over at det skulle bli så lett med denne skiva.. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg trodde først du mente bandet Troll da jeg så tittelen. Om Lumsks album Troll har jeg ikke hørt alt, men jeg må si at Åsmund Frægdegjevar var bedre. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Litt artig at Lumsk selv ikke vet helt hvordan de uttaler Frægdejævar (eller hva den nå heter). På konsert hørte jeg to forskjellige uttalelser. Åsmund Fregdejævar og Åsmund Frægdejevar når han snakka om sangen/plata. Endret 7. mai 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Mye pent, men låtene skiller seg ikke så voldsomt fra hverandre. Trolltind er fantastisk flott, dog. Nydelig stemme på hun frøken dingsen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Shameless plug, vi (WAF) spiller support for Lumsk på John Dee 21.mai *dukker unna moddis' hand of god* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå