daho Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Har et akvarium på 17L og et aopen hq-08 og akvariet er like bredt og langt som kabinettet er på toppen, hadde tenkt og bruke det som vanntank, men vis jeg putter en bit plexiglass i akvariet så det blir delt i to, så kan jeg ha kjøle vann på den ene siden og fisker på den andre siden, men fisker er avhengig av varmt vann (ikke gullfisker), vil ikke det andre vannet ta varme, slik at vannet til fiskene blir like varmt som vann temp? Hadde vært fett med en vanntank som fiskene svømmer inni, når du skal på lan. Trenger man radiator vis man har stor nok vanntank? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Når det gjelder det med å dele akvariet i to, er det ikke enklest da å bruke to biter med plexiglass med litt luft i mellom. Dermed har du løst hele problemet. Smart? :wink: Om vanntanken er stor eller liten, har jo litt å si da. Vannet i en stor vanntank vil ikke bli like fort oppvarmet som vannet i en liten vanntank. Er ikke det logisk? Men en (liten) radiator med en meget stillegående vifte kan vel være kjekt allikevel, særlig hvis du bruker maskinen mange timer sammenhengende. (Noe de fleste av oss på forumet gjør...) Bare noen tanker fra meg. Er selv ikke aktiv i «vannkjølingsbransjen». Lenke til kommentar
daho Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 fiskene jeg skal ha må ha temp på 20-26, så da er det litt kjekt at de kan ta varme fra cpu, så da slipper jeg og varme vannet selv. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Over tid, tror jeg ikke du slipper unna en eller annen form for aktiv kjøling. Akvariet i seg selv lede vekk varmen dårlig, og dermed må du nok regne med å bruke en radiator! Ett eller annet sted går det selvsagt et skjæringspunkt, men jeg tror du minst må doble vanninholdet i akvariet før du nærmer deg dette. Lenke til kommentar
Noty Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Man trenger ikke radiator med stor nokk vanntank :smile: Bruker selv en tank på 200l som jeg hadde stående Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Er det du som har den svære varmtvannstanken stående utenfor huset? Lenke til kommentar
daho Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 skal ha radiator, men har en 110L varmt vann's tank som ikke skal brukes, noen som vil ha den? (Kjøpe) Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Quote: Den 2002-07-11 21:27, NO_TECH skrev:Man trenger ikke radiator med stor nokk vanntank :smile:Bruker selv en tank på 200l som jeg hadde stående Du har vel ikke noen bilder av det vel ?? Lenke til kommentar
Noty Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Seff har jeg det http://home.nktv.no/~NO_TECH/v1.JPG Litt stort bilde men men :razz: Kaller den bare Bomba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå