Gå til innhold

Fet Vanntank

Anbefalte innlegg

Har et akvarium på 17L og et aopen hq-08 og akvariet er like bredt og langt som kabinettet er på toppen, hadde tenkt og bruke det som vanntank, men vis jeg putter en bit plexiglass i akvariet så det blir delt i to, så kan jeg ha kjøle vann på den ene siden og fisker på den andre siden, men fisker er avhengig av varmt vann (ikke gullfisker), vil ikke det andre vannet ta varme, slik at vannet til fiskene blir like varmt som vann temp? Hadde vært fett med en vanntank som fiskene svømmer inni, når du skal på lan. Trenger man radiator vis man har stor nok vanntank? Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder det med å dele akvariet i to, er det ikke enklest da å bruke to biter med plexiglass med litt luft i mellom. Dermed har du løst hele problemet. Smart? :wink:

Om vanntanken er stor eller liten, har jo litt å si da. Vannet i en stor vanntank vil ikke bli like fort oppvarmet som vannet i en liten vanntank. Er ikke det logisk?

Men en (liten) radiator med en meget stillegående vifte kan vel være kjekt allikevel, særlig hvis du bruker maskinen mange timer sammenhengende. (Noe de fleste av oss på forumet gjør...)

Bare noen tanker fra meg. Er selv ikke aktiv i «vannkjølingsbransjen». :grin:

Lenke til kommentar

Over tid, tror jeg ikke du slipper unna en eller annen form for aktiv kjøling. Akvariet i seg selv lede vekk varmen dårlig, og dermed må du nok regne med å bruke en radiator!

Ett eller annet sted går det selvsagt et skjæringspunkt, men jeg tror du minst må doble vanninholdet i akvariet før du nærmer deg dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...