Gå til innhold

Hvilken klasse syns du er overpowered?

Anbefalte innlegg

Jeg spiller rogue, og i pvp synes jeg helt klart at paladins er den mest overpowerede klassen. Tar de ofte ned til 1/10 hp, også vips; udødelig, heal, heal, også begynner de å hakke løs på meg. Ikke funker det å stunne heller. Ofte har de nok mana til å gjenta udødelig, heal, heal prossessen et par-fem ganger, og da er jeg som regel ganske halv-død :dontgetit:

Paladin er god i PVE, ikke noe annet. Klarer du ikke stun-locke paladinen, og ser at kampen kanskje går i hans favør, da får du bare stikke. Paladinen kan ikke gjøre noe hvis du stikker... Paladin er alt annet enn overpowered.

Eneste klassen jeg synes er overpowered er shaman. De kan jo alt! Shocks, god melee, har god armor (shields), healing, purger motstanderens buffs, kan jo purge paladins seals tilogmed (paladin sin eneste måte å gjøre litt skade på).

Noen småting må nok til for å få det litt mer balansert. Fjern Shamans shield f.eks, eller høyere cooldown på shocks. Og gi warlocks en spesiell bag med 100 slotter som bare kan holde soul-shards :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shaman er IKKE gode på alt. De kan masse og er ok på på en del, men de er middelmådig på de fleste tingene. Men samlet blir de relativt gode. Det er styrken til Shaman. Må da ha noe vi også.

F.eks suger Shaman 1xn, har null crowd control og suger til seg mana, med andre ord de er gode i korte intensive kamper, men dårligere om kampen drar litt ut.

Kunne vi ikke nerfa alle, smidd om alle våpnene til hjulkapsler og kalt spillet Word of Peacecraft? :roll:

Lenke til kommentar
Gjest member-60584

rogues med alle cooldowns, helst UD + trinket og får first hit = "overpowered"

rogues sliter stortsett mot well equipped warriors, gode shamaner, hunters som camper trappen sin og spammer flare, andre rogues...

resten blir drept "enkelt"

roguen min er lvl54 atm

dreper alle uten problemer /brag :p

ble litt redd her en gang da jeg angrep en warrior som sprang å leita etter meg etter han så meg stealthe etter jeg var ferdig med et creep. han fikk inn 1 slag på meg.. en 900dmg crit med overpower. han var og lvl54. jeg har 2400hp atm. det svei...

Endret av member-60584
Lenke til kommentar
mortal strike og arcanite reaperen gir warriors helt ufattelig høye crits.

jeg ble truffet av en lvl 52 warrior for 1900dmg  da jeg spilte på min lvl 50 paladin min med 4000 armor. :ohmy: .

En crit på 1900 har ikke noe med Mortal Strike og Arcanite Reaper å gjøre. Det er Execute som ble brukt der, og da trengs bare et hvilket som helst melee-våpen. Skinning Knife funker også her! :)

Execute: Har target mindre enn 20% hp, kan Execute brukes. Rank 5 gjør 600 skade + 15 skade per rage-point warrioren har til overs. Det sier seg selv at om denne critter, trenger du noen proteser.

Så har du lite liv, holdt deg for Guds skyld borte fra warriors!

Jeg har critta over 3.5k med denne. :)

Men for å holde meg innenfor tema: Rogues som stun-locker meg til døde er det verste, eventuelt mages som kan kite skikkelig.

Lenke til kommentar

Mager er ufattelig bade når de kiter ja, en stunlock rogue er ille også, "vanlige" rogues som bruker evasion eller hva det heter er nam nam for øksa mi... (bruker executioners cleaver).

morsomte med en rogue er å skru på retaliation da skal jeg si HP synker :D

Som warrior har jeg mest problem med folk som kiter, warlocks og priest kan gå greit, særlig om jeg er i berzerker mode og har fått opp berzerker rage (imun mot fear og charm) da går en cloth wearer fort ned....

Shammy's, mortal strike for the win, det og hamstring/intercept så kommer de ikke unna...

\\Sp33D

Endret av the_real_Sp33D
Lenke til kommentar

Atrax: han har rett, mortal strike kan critte med så mye damage når du har reaper. Jeg møtte en level 56 warrior, og han crittet meg med 2900 damage når han brukte execute, med 1hand weapon. Tør ikke en gang å forestille meg hva en reaper hadde gjort med meg :p

Lenke til kommentar

Rogues er helt rå i PvP. Men de har svakheter som kan utnyttes så de er ikke uovervinnelige. Det man kan si er vel at det er den MINST krevende klassen i PvP. Har du et noenlunde basic begrep om ferdighetene til klassen så vinner du ofte i PvP uansett.

Nå burde jeg vel ikke gi bort tips om hvordan en rogue skal ta healing klasser (priest/pally/druid/shaman) men jeg gjør nå det likevel :-) Høylevels rogues får en poison som ganske effektivt ødelegger healing spells. Den stacker og har man max effekt inne på målet så vil en healing spell omtrent ikke heale noen ting, men stakkaren vil bruke opp mana likevel.

Som mage så må jeg si at jeg hater paladins. Vet at mage skal kunne ta de i de fleste tilfellene, men jeg sliter vel litt med pvp ferdighetene mine fortsatt. Må jobbe mer med kiting. Hittil har jeg hatt en lei tendens til å prøve meg på stand-and-fight med kort-distanse root-nuke (CoC+FN). Men nå når jeg har bikket lvl 50 begynner motstanden å dishe ut uhyggelig mye skade. Selv om jeg har nesten 2800 ubuffet hp så svir det i nærkamp nå.

Lenke til kommentar

Mitt synspunkt: All denne nerfinga, klaginga og PvP greie fucker opp mye i spillet...

Greit, så nerfer vi rogue's da, flott så kan vi alle banke livskitten utav dem i PvP. Får selv juling så det står etter fra rogue's som hunter, så for all del... Men, jeg duelerer og raider i PvP helt minimalt. For det meste så går det i farming om dagen, og prøver å få til et par turer i Stratholm, Black rocks spire og slike ting. Da er det faktisk ganske greit at rogue kompisen min har dritthøy DPS, kan sappe i 45 sekunder etc.

Som hunter har vi fått smake gleden av nerfing, og det er ikke noe gøy i det hele tatt. Hvorfor kan ikke folk godta at enkelte klasser er suverene mot enkelte andre? Som hunter tar jeg mange i duel, men har ikke store sjangsen mot f.eks rogue's og paladin. Som druid (min alt.) banker jeg derimot livskitten utav dem titt og ofte. Uheldig om de får første stikk, men slik er det stort sett med alle klasser, spesielt om du er opptatt med å sloss mot mobs. Det er nok nesten umulig å sette opp alle klasser og raser slik at det de blir identiske i PvP, og får de det til, så har det ødelagt veldig mye i spillet sprø du meg. Noen av gleden er akuratt det at vi er forskjellige, og kan bringe forskjellige ting inn i gruppa.

Som hunter har jeg godtatt at en dyktig rogue knerter meg, slik er det liksom. Dersom jeg virkelig går inn for det, og legger om talentspoints og hele greia, så skal jeg nok få banka dem, men hvorfor? Jeg har ikke noe problem med å leve med det handikapet, og jeg gjør god nytte for meg i grupper og raid der jeg normalt befinner meg, er meget dyktig i PvP raid, og slår ENKELTE klasser i 1on1.

Shaman har jeg bare prøvd en gang, og han grusa meg noe så sinnsykt :blush:

Lenke til kommentar
Rogues er helt rå i PvP. Men de har svakheter som kan utnyttes så de er ikke uovervinnelige. Det man kan si er vel at det er den MINST krevende klassen i PvP. Har du et noenlunde basic begrep om ferdighetene til klassen så vinner du ofte i PvP uansett.

Nå burde jeg vel ikke gi bort tips om hvordan en rogue skal ta healing klasser (priest/pally/druid/shaman) men jeg gjør nå det likevel :-) Høylevels rogues får en poison som ganske effektivt ødelegger healing spells. Den stacker og har man max effekt inne på målet så vil en healing spell omtrent ikke heale noen ting, men stakkaren vil bruke opp mana likevel.

Som mage så må jeg si at jeg hater paladins. Vet at mage skal kunne ta de i de fleste tilfellene, men jeg sliter vel litt med pvp ferdighetene mine fortsatt. Må jobbe mer med kiting. Hittil har jeg hatt en lei tendens til å prøve meg på stand-and-fight med kort-distanse root-nuke (CoC+FN). Men nå når jeg har bikket lvl 50 begynner motstanden å dishe ut uhyggelig mye skade. Selv om jeg har nesten 2800 ubuffet hp så svir det i nærkamp nå.

Møter du på en druid eller shaman som ikke fjerner poison så snart den er på, spiller de dårlig.. Shaman har til og med en totem som gjør jobben for dem.

Lenke til kommentar
Møter du på en druid eller shaman som ikke fjerner poison så snart den er på, spiller de dårlig.. Shaman har til og med en totem som gjør jobben for dem.

Hmm, shaman ja. Har litt lyst til å prøve en troll Shaman. Ser morsome ut, og de er jo råe i PvP ser det ut til. Tror enda ikke jeg har sett dem i raid, mest undead rogue og prist, druid og warriors virker det som. SHamenen er enten opptatt med andre ting, eller så funker kansje ikke store raid noe særlig for dem? Har sans for travelform på lv20, takler ikke å gå rundt i vanlig tempo til lv40 og mount. Når jeg starta druiden brant jeg swiftness potions i stor skala!

Forestem, Likferd. Du er ikke tilfeldigviss på Stormrage, i en guild kalt The usual suspects?

Lenke til kommentar

Likferd: Problemet er at den poison effekten tikker inn ganske ofte og hvis du skal være opptatt av å fjerne den effekten får du gjort lite annet. Shaman totem kan nok være grei, men er usikker på om den vil gå på bekostning av andre totems han trenger mer.

Lenke til kommentar
Atrax: han har rett, mortal strike kan critte med så mye damage når du har reaper. Jeg møtte en level 56 warrior, og han crittet meg med 2900 damage når han brukte execute, med 1hand weapon. Tør ikke en gang å forestille meg hva en reaper hadde gjort med meg :p

Var det da du hadde lite liv igjen? => Execute.

Lenke til kommentar
Likferd: Problemet er at den poison effekten tikker inn ganske ofte og hvis du skal være opptatt av å fjerne den effekten får du gjort lite annet. Shaman totem kan nok være grei, men er usikker på om den vil gå på bekostning av andre totems han trenger mer.

Rimelig travelt å cleanse poison mot en rogue ja.. Totemen er helt kurant siden det er water totem, og du bruker ikke akkurat healin stream/mana stream eller nature resistance mot en rogue uansett..

Lenke til kommentar

Var det da du hadde lite liv igjen? => Execute.

På en execute tror jeg det ikke har noe å si hvilket våpen du bruker.

Lenke til kommentar
mage og priest er overpowered når det gjelder 1on1 pvp. en priest tar en mage, men en mage tar alt annet :p

En priest tar alt, inkludert Mage. Det er ytterst få som spiller klassen sin så man får max ut av den, men de som gjør de tar det meste, uansett klasse :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...