Raastadboy Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hei... Jeg har prøvd og innstalere windows på en pc jeg har... Men jeg får bluescreen når jeg er ferdig meg og kopiere filer.. Pointet er at jeg har prøvd og restete bios og ingenting skjer når jeg starter pc etter det.. Har ikke satt jbat jumpern feil. Osv.. Min spec: Amd 2600+ 1024 kingston ram og Msi kt4av hovedkort.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Prøv å ta ut batteriet eller clear CMOS. Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Ok. men ekke jbat jumpern den samma som clear cmos a? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Ok. men ekke jbat jumpern den samma som clear cmos a? Jeg går ut i fra det. Jeg fant følgende i google: ...Clear CMOS using the JBAT jumper after flashing... Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 ok har gjort det men ingenting skjer.... Tror det kan være psu som er gått jeg da.. Ram og skjermkort og cpu er det ikke noe feil med har testa det i en anen pc Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 hva mener du med ingenting skjer? hvis du får skjermbilde er du godt på vei. Og med å ta ut batteriet i ett par sekunder er du ihvertfall sikker på at du resetter cmos. Deretter må du inn i bios å sjekke at du har riktig settings på cpu, ram osv. Er ikke alltid auto setting på CPU funker, så hvis mulig setter du fsb og multiplier manuelt, og deretter sett ram til spd ang bluescreen: disable innebygde lydkort, skjermkort osv hvis mulig Hvis du har flere enn en ram brikke, prøv å bare starte med en Kople fra alle unødvendige hdd, cd-rom og tilleggskort Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 ja nå starter pc men den skrur seg avtomatisk etter 3 sekunder noen som veit noe om det??? Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Ingen som veit noe om det???? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 enten varme eller kortslutning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå