Gå til innhold

Merkelig nettverkstrafikk (spyware)?

Anbefalte innlegg

Når maskinen står på, men jeg ikke bruker den, så "lyser" det på den ene indikatoren på nettverksikonet nede i taskbar'en. Det virker som om maskinen laster opp små mengder med data (typisk 8 eller 16 bytes av gangen) et eller annet sted - men til hvor?

Netstat gir meg bare IP'ene til websidene jeg sist var innom (i dette tilfellet denne).

Verken Ad-Aware eller SpybotSD finner noen spyware. Har heller ingen av de typiske symptomene på å ha fått infisert maskinen med spyware - det spretter aldri opp annonser. Bruker også kun Mozilla Firefox, så det er lite sannsynlig at jeg ved et uhell kan ha fått spyware inn på maskinen ved å surfe inn på "feil" website.

Jeg bruker Sygate Personal Firewall. Det spesielle er at den ikke rapporterer om nettverkstrafikk i det hele tatt... dvs. at den ikke "lyser" når "nettverks-ikonet" gjør det.

Jeg har satt firewall'en til kun å gi tilgang til nettverket for de programmene jeg har godkjent.

En titt i task-manageren viser ikke noe mistenkelig - selv om det er enkelte svchost.exe-prosesser som kjører (men dette er ikke uvanlig, såvidt jeg vet).

Jeg kjører Windows 2000 (med SP4) på en slik maskin:

Pentium 4 på 2.4GHz, 384MB RAM, SIS-chipset (styr unna!), ATI Radeon 9000 (med ATIs drivere), SB Live Value, NetGear WG311v2, NCR53860 SCSI-kontroller, Plextor 40X SCSI CD-ROM.

Er det noen som har noen tips?

Endret av Ümlaüt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...