Ümlaüt Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Når maskinen står på, men jeg ikke bruker den, så "lyser" det på den ene indikatoren på nettverksikonet nede i taskbar'en. Det virker som om maskinen laster opp små mengder med data (typisk 8 eller 16 bytes av gangen) et eller annet sted - men til hvor? Netstat gir meg bare IP'ene til websidene jeg sist var innom (i dette tilfellet denne). Verken Ad-Aware eller SpybotSD finner noen spyware. Har heller ingen av de typiske symptomene på å ha fått infisert maskinen med spyware - det spretter aldri opp annonser. Bruker også kun Mozilla Firefox, så det er lite sannsynlig at jeg ved et uhell kan ha fått spyware inn på maskinen ved å surfe inn på "feil" website. Jeg bruker Sygate Personal Firewall. Det spesielle er at den ikke rapporterer om nettverkstrafikk i det hele tatt... dvs. at den ikke "lyser" når "nettverks-ikonet" gjør det. Jeg har satt firewall'en til kun å gi tilgang til nettverket for de programmene jeg har godkjent. En titt i task-manageren viser ikke noe mistenkelig - selv om det er enkelte svchost.exe-prosesser som kjører (men dette er ikke uvanlig, såvidt jeg vet). Jeg kjører Windows 2000 (med SP4) på en slik maskin: Pentium 4 på 2.4GHz, 384MB RAM, SIS-chipset (styr unna!), ATI Radeon 9000 (med ATIs drivere), SB Live Value, NetGear WG311v2, NCR53860 SCSI-kontroller, Plextor 40X SCSI CD-ROM. Er det noen som har noen tips? Endret 6. mai 2005 av Ümlaüt Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hvis du installerer NetLimiter, så får du opp en liste over programmer, og hvor mye båndbredde de bruker. NetLimiter er shareware, for testing i 28 dager. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Du kan og prøve TcpView fra sysinternals (i signaturen min). Lenke til kommentar
Ümlaüt Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Takk. Skal prøve de programmene, og se om jeg finner ut noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå