Tafsen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Når eg får denne beskjeden: checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -cchecking whether build environment is sane... yes checking for gawk... gawk checking whether make sets ${MAKE}... yes checking for g++... no checking for c++... no checking for gpp... no checking for aCC... no checking for CC... no checking for cxx... no checking for cc++... no checking for cl... no checking for FCC... no checking for KCC... no checking for RCC... no checking for xlC_r... no checking for xlC... no checking for C++ compiler default output... configure: error: C++ compiler cannot create executables Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hvilken distro? Hvis du bruker Ubuntu må du installere pakkene build-essential og g++. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) --- Slettet --- Endret 6. mai 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 I konsollet som må du, bruke yum, som root: yum install g++ Det burde funke, hvis du ikke har gjort det burde du prøve å instalere det aktuelle programmet med yum: yum install programnavn Eller hvis det ikke virker yum search programmnavn. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 eg har prøvd alt bortsett ifrå å søke. Ingenting fungerte =\ Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 eg har prøvd alt bortsett ifrå å søke. Ingenting fungerte =\ Feilmelding? Om NOKEY, se på fedorafaq.org Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Får beskjem om yum ikkje finner noko. Skreiv: yum install g++ då fekk eg i svar: No match. Kan eg instalere det manuelt? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Søke? Kan vere den heiter gcc-g++ f.eks... Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Det ligger i yum, gjelder bare å finne det: yum search ...... Ellers kan du vel putte i FC3-CDen og instalere utviklingsverktøy fra den og dra en yum update Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Ennå bedre: yum groupinstall "Development Tools" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå