Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lyd i MC

Anbefalte innlegg

Det var nettopp en kar som startet opp noe jeg gjenkjente som en Aprilia RSV 1000 R ELLER en RSV 1000 R Factory, utenfor blokka mi her nå, FOR EN LYD, var ikke bare jeg som gikk ut på verandaen for å se :) Hørte lyden GODT gjennom verandadøra. Trodde egentlig det var naboen som starta opp endel bass på anlegget sitt eller noe, men der tok jeg feil =)

Noen andre som har synspunkter på sykler med fet lyd?

Personlig liker jeg ikke sånn "chopper-lyd", mer litt grom-lyd i "racing sykler".

Edit . skrivefeil overalt =)

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var nettopp en kar som startet opp noe jeg gjenkjente som en Aprilia RSV 1000 R ELLER en RSV 1000 R Factory, utenfor blokka mi her nå, FOR EN LYD, var ikke bare jeg som gikk ut på verandaen for å se :) Hørte lyden GODT gjennom verandadøra, trodde egentlig det var naboen som starta opp endel bass på anlegget sitt eller noe. Men der tok jeg feil =)

Noen andre som har noen synspunkter på hvilke sykler med fet lyd?

Personlig liker jeg ikke sånn "chopper-lyd" mer litt grom-lyd i "racing sykler".

Racing gromlyd er det som duger!

Lyden i italienske sykler er helt dyrisk! Ducati er vel kongen av lyd, men aprilia er ikke langt etter :D

Lenke til kommentar

UFf & Huff, ingenting slår en grom Harley..

Jeg bare simpelten DIGGER når en Harley Davidson fyrer opp og småruser, det dundrer og braker.. Det er helt utrolig RÅTT!

Selvfølgelig, rå racing lyd er ikke og forakte. Men jeg er heller typen som liker chopper lyden! :love:

Lenke til kommentar

Sier meg enig med TDK på Ducati'en...

Aprillia er jeg ikke spesielt fan av, men de er jo fine å sånn :)

Noe som slår en 748 som ruser litt godt for så å smelle den i 1.?? (tviler)

Wrom wrooom, bam!!!

Skal det være chopper må det bli en Boss Hoss!!

Sto ved siden av en (maks halvmeter) som burna på tyrigrava i fjor sommer ;)

Helt rått!!!

Lenke til kommentar

Færre sylindre = råere lyd (sånn generelt)

Selvfølgelig et par unntak, Honda CBX-1 (1000ccm, 6 syl rekke) kjenner man lett igjen. Yamaha V-Max 1200 (V4) er også en akustisk klassiker. Diverse italienske 60 (Laverda) og 90 (Ducati) graders v-twin maskiner er ikke så verst de heller. Vanlige rekkefirere blir mer bil.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...