Tuffeluffe Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Hei! Jeg sitter her med en pc som bråker no sinnsykt... og lurer på hva jeg skal gjøre... noen tips? lurer på vannkjøling, men så er det det om jeg kan få en stillere pc for mindre penger.. Det er vel helst skjermkortet mitt som støyer VELDIG mye... har et gainward geforce 256 mb 6800 gt, golden sample. kjøpte en kjøler til denne men den passa ikke... forslag til en kjøler SOM PASSER? Takk på forhånd Endret 6. mai 2005 av Jankee Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 En STILLE pc koster som regel litt, hvis du ikke har planer om å lage noe selv. Er det denne du hadde kjøpt som ikke passet? Hvis ikke er jo den et alternativ. Ellers så kan jeg vel anbefale denne som GPU kjøling. Hva er din øvrige maskinvare? Må nesten vite hvilken cpu etc du har, hvis du vil ha noen tips der. Ellers så er det jo bare og finne fram til støykilden, og spørre om noen har noen tips til akkurat den støykilden. Hvis du skjønner hva jeg vil hen. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Hei! Det var den første kjøleren som ikke passet ja :S Tror du den andre kjøleren vil passe til skjermkortet mitt??? det er 2 vifter på det... Amd 3200+ 2.2 msi k80 et eller annet hovedkort... 1 gb ram... for å si litt..... Hva mener du om vannkjøling? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Tror jeg skal holde meg unna anbefaling av GPU kjøler, siden jeg ikke er så erfaren på de nyeste skjermkortene, og hva du kan ha på som kjøler der. Jeg har vannkjøling selv, og er fornøyd med den jeg har. Jeg har vel den billigste vannkjølingen som selges pr. dags dato, og kan ikke si meg annet enn fornøyd hittil. Jeg har Thermaltake Big Water, og jeg har meget fin temp med den vannavkjølingen. Hvilke harddisker har du? Mange harddisker utvikler en del støy dessverre, så det kan også være en potensiell støykilde. Har du vifte på hovedkortet, eller har du en passiv kjøleribbe? ( Orker ikke sjekke opp hovedkortet ) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Emnefeltet er endret, fordi det var alt for mye bruk av store bokstaver. Vennligst begrens dette neste gang. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 ok... beklager Jankee.. Moltrez, jeg er ikke helt sikker på hvilke harddisker jeg har.... Men det vannkjølingssettet du viste meg? Er det bra nok? Det koster liksom ikke så mye så jeg hever øynebrynene her. . . Trenger jeg noe mer en bare det settet ? F.eks slanger, blokk for Gpu osv? Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Tror jeg skal holde meg unna anbefaling av GPU kjøler, siden jeg ikke er så erfaren på de nyeste skjermkortene, og hva du kan ha på som kjøler der.Jeg har vannkjøling selv, og er fornøyd med den jeg har. Jeg har vel den billigste vannkjølingen som selges pr. dags dato, og kan ikke si meg annet enn fornøyd hittil. Jeg har Thermaltake Big Water, og jeg har meget fin temp med den vannavkjølingen. Hvilke harddisker har du? Mange harddisker utvikler en del støy dessverre, så det kan også være en potensiell støykilde. Har du vifte på hovedkortet, eller har du en passiv kjøleribbe? ( Orker ikke sjekke opp hovedkortet ) hva ligger tempen din på med det vannkjlings settet a Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Big Water er bra nok ja. Jeg kjører Big Water viften på under 7 volt pga den bråker som er uvær på 12 volt, men på 7 volt hører jeg den ikke. Så den er meget stillegående. Pumpen bråker heller ikke. Under load så tror jeg jeg har ca. 40 grader. Dette blir kun sett i BIOS, fordi når jeg bruker programmer i Windows, som bruker sensorene, henger maskinen bare Har ikke målt med eksternt termometer, men stoler på BIOS Hvis du skal kjøle GPU, så må du kjøpe en ekstra blokk til det. Du får med slanger, cpu kjøler, pumpe, tank, radiator, vifte, destillert vann, monteringsutstyr. Med andre ord, du får med alt du trenger. Men skal du kjøler f.eks GPU, må du kjøpe en blokk ekstra. Om mpx har den blokken som er "ekstra utstyr" til Big Water vet jeg ikke. Men psdata hadde det en gang i tiden (for ikke så lenge siden). Vet ikke om den passer på ditt skjermkort. Du kan jo f.eks lese den store posten på vannavkjølings forumet, der er det en stor tråd om Big Water. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå