Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Internett er dyret"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja mr. hansen har du noe å si til ditt forsvar eller? :grin:

 

 

 

hø.. hørt sån tull "internett er dyret"

 

en ting er sikkert. avskaff kristendom som landsrelgion(noe sånt)

 

du blir jo fanmæ meldt inn i en eller anna kirke klubb me en gan du blir føtt nei nu e d rætt før æ æksplofaenmædere

 

 

phu. føltes gått å få sagt d

 

 

takk.

Lenke til kommentar

Hvor ble det av de som var i tv2 og greier, nær nyttårsaften i 1999. De ville lukke seg inne med forsyninger for et år, for de ville gjemme seg for "Armageddon".

 

MEN da vi er i 2002 har vi ennå ikke sett til noe armageddon...

 

*skuffet*

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

 

[ Denne Melding var redigert av: jonasd på 2002-07-12 11:43 ]

Lenke til kommentar

"Edvardsen pekte på tre tegn som viser at dommedag er nær:

 

- Media muliggjør at hvert menneske i verden skal få se at Jesus kommer igjen, og se dramaet på Harmageddon."

 

-------------------------------------------

 

Da har nok herr Edvardsen gjort regning uten Telenor/Canal Digital som garantert ville kjøpt rettighetene til overførselen av dette og priset det så høyt at folk flest ikke gidder betale for det :smile:

 

Synes jeg allerede ser promo'ene som vil surre og gå på tv for dette... "He's back! It's been 2000 years but finally, the showdown we've all been waiting for is here! Jesus has returned and he's better than ever!"

Lenke til kommentar

Tar du ikke litt hardt i nå? Alle kristne er vel ikke like er de? Akkurat som alle mennesker, og alle de som ikke er kristne ikke er like.

 

Er du rasist? Tåler du ikke at folk er forskjellig fra deg selv? Du høres temmelig selvsikker ut. Kanskje DU er Gud?

 

 

 

Rasist kommer av ordet Rase og "ist" kommer av subjektivets tilstand, kristne gjøk .... Å ta avstand fra kristendommen er bare sunt .. har ikke noe med rasisme å gjøre ... BTW: slutt å kom på døra mi for konvertere meg "rasist" !.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-12 12:19, Zork skrev:


"He's back! It's been 2000 years but finally, the showdown we've all been waiting for is here! Jesus has returned and he's better than ever!"



 

"The final apocalyptical battle between good and evil! Only on pay-per-view!"

South Park, sesong 1, episode 8.

 

Mye moro med religion. :smile:

 

LeD

Lenke til kommentar

Først og fremst syns jeg sånne uttalelser om å drepe alle kristne, etc er litt skremmende. Minner sterkt om nazismen. Jeg er redd for noe/vet ikke noe om noe ergo hater jeg det. (Håper jeg har provosert noen det var formålet)

 

Jeg er ikke spesielt religiøs av meg, men jeg tror at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner. Er i utgangspunktet åpen for alle religioner, men slike domedagsprofetier (internett er dyret, etc) er jo helt mot sin hensikt. Religion skal skape trygghet. En slags følelse av at man har funnet meningen med livet og er fornøyd med den. Dommedagsprofetier av denne sorten har to formål. Skremme folk, og gjøre dem usikre og å fylle lommebøkene til allerede rike "profeter". Når en religion begynner å skape usikkerhet og frykt er det ikke lenger en religion men et maktmiddel.

Man bør derfor avfeie slike tåpelige påstander og se dem for det de faktisk er.

 

Til slutt må jeg bare nevne et litt morsom sak. I johannes åpenbaring står det "16 Det sørger for at alle – små og store, rike og fattige, frie menn og treller – får et merke på sin høyre hånd eller på pannen. 17 Og ingen kan kjøpe eller selge uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet. 18 Her trengs det visdom. Den som har forstand, han får regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet for det er 666."

Flere ganger har jeg hørt at VISA blir 666 på 3 ulike språk. VI er romertegn, mens de 2 andre husker jeg ikke.

Min konklusjon er da at dersom VISA representerer dyret, må vell Mastercard som er en konkurent representere det gode.

Og jeg har 2 VISA kort, men ingen Mastercard. Skummelt :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


lqpl skrev (2002-07-12 00:18):

Les selv og bedøm selv, man har ingenting å

tape på det, tvert om!


 

Alt annet enn det over var løse tanker om whatever uten noe særlig "virkelighet"... sånne "tegn i tiden og det kan hende noe ser snart" har man vel hørt siden tidenes morgen...

 

Dog, "Les selv og bedøm selv, man har ingenting å tape på det, tvert om!" har et navn, og det er Pascal's Wager, og er et vanlig argument blant kristne for å få ikke-kristne til å tro.

 

lqpl: Sett at det er en gud som mener at alle som er så naive/lettlurte at de tilber den bibelske guden fortjener å komme i et helvete på grunn av det. Har du da noe å tape på å være kristen?

 

Før noen prøver å avfeie det ovennevnte scenarioet som mer tull enn hva lqpl skrev, så tenk to ganger over hva du skriver før du skriver det...

Lenke til kommentar

Quote:


cyclo skrev (2002-07-12 14:11):


Først og fremst syns jeg sånne uttalelser om å drepe alle kristne, etc er litt skremmende. Minner sterkt om nazismen.


Agreed.

 

Quote:


Jeg er ikke spesielt religiøs av meg, men jeg tror at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner.


Når du skriver "mer mellom himmel og jord enn vi aner", så tror jeg du mener ting som ikke vitenskapen kan finne ut av, right? Altså, "overnaturlige" ting som religioner stort sett handler om. Gitt dette:

 

Hvorfor tror du at det finnes mer mellom himmel å jord? Fordi du ønsker det? Er det noe som tyder på at det gjør det? Du snakker om trygghet - føles det trygt å tro på noe man inser at man ikke har noen *rasjonell* grunn til å tro på?

 

Quote:

Religion skal skape trygghet.


En religion "skal" ingenting. En religion er et dogma - noen tror de fant ut noe (eller spekulerer i økonomi og makt og finner opp noe piss av den grunn).

At religionen for noen skaper trygghet, det er sant. Føles vel alltid bra å tro man har en eller anne pappa oppe i det blå som passer på en.... (og som sender deg til helvette hvis du ikke gjør visse ting).

 

For enkelte skaper den også frykt - frykt for helvete. Enkelte har jo blitt nesten ødelagt av sånt.

 

Quote:

En slags følelse av at man har funnet meningen med livet og er fornøyd med den.


Er som regel en konsekvens av religioner... er vel i stor grad derfor de oppstår. Dèt, samt frykt for døden.

 

Quote:

Dommedagsprofetier av denne sorten har to formål. Skremme folk, og gjøre dem usikre og å fylle lommebøkene til allerede rike "profeter". Når en religion begynner å skape usikkerhet og frykt er det ikke lenger en religion men et maktmiddel.


Religioner *ER* et maktmiddel. Og mht dommedagsprofetier og skremming av folk, så stiller iallefall kristendommen svært sterkt... med jordens undergang og helvete.

 

Quote:

Man bør derfor avfeie slike tåpelige påstander og se dem for det de faktisk er.


Du snakker for at du er åpen for "noe mer". Jeg synes det er like tåplig å tro at det skal være noe "mer" før man får indiser på at det faktisk er noe "mer", som det er å tro på helvete og dommedag.

Avfei det for det det er - myter.

 

Dessten, for en troende og selvsikker kristen er jo dommedag gledens dag... da blir'e jo "himmel på meg og helvete på alle de idiotene som ikke tror".

Lenke til kommentar

iGGy:

 

Var i grunn ikke det jeg mente med mer mellom himmel og jord. Det var kanskje litt feil uttrykk å bruke. Tanken min er at det må være en grunn til at jeg er den jeg er, og at det finnes et "formål" med mitt liv.

 

Det jeg mener med å være åpen er å ikke dømme andre fordi de tror noe annet enn meg. Jeg vil si at jeg er åpen for andre religioner på den måten at f. eks. en hindu kan si noe til meg som faktisk får meg til å tenke gjnnom ting. Og selv om jeg ikke nødvendigvis er enig med påstanden avfeier jeg den ikke automatisk som tull.

 

Det jeg skrev om hva religion "skal" var sett ut fra et samfunnsmessig perspektiv. Mao hva en religion skal være for at den gagner samfunnet i motsetning til å skade samfunnet.

 

Dommedagen kan jo være gledens dag for en troende kristen ja. Men alle de andre dagene før dommedag hvor personen driver seg selv til vannvidd ved å tenke på om de har det som skal til for å overleve dommedagen er ikke det.

 

Og til slutt: Den dagen Jesus kommer igjen :wink: står jeg ikke og måper. Derimot tenker jeg for meg selv: "Kult. Så ironisk at den villeste og mest brutale religion av dem alle var rett"

Lenke til kommentar

cyclo skrev (2002-07-12 14:49):

iGGy:

 

Var i grunn ikke det jeg mente med mer mellom himmel og jord. Det var kanskje litt feil uttrykk å bruke. Tanken min er at det må være en grunn til at jeg er den jeg er, og at det finnes et "formål" med mitt liv.  

Du er den du er pga. hvordan hjernen din er.

Hvorfor tror du at det må være et formål med livet ditt?

 

MHT det du sier "være åpen" og "ikke dømme andre" mht andre religioner, så må jeg si meg enig - jeg dømmer ikke andre som følge av religion, men en viss mening gjør jeg meg. Hva en person tror på kan si en del om personen.

 

Når en hindu/kristen/muslim sier noe til meg som har med deres religion å gjøre, så får det meg skjeldent til å tenke igjennom ting "i den større sammenheng"; unntak finnes dog. Religioner er interessant fordi menneskepsyken er interessant.

 

Det jeg skrev om hva religion "skal" var sett ut fra et samfunnsmessig perspektiv. Mao hva en religion skal være for at den gagner samfunnet i motsetning til å skade samfunnet.

Den *Burde* være. Uten religioner tror jeg verden ville vært langt bedre.

 

Men alle de andre dagene før dommedag hvor personen driver seg selv til vannvidd ved å tenke på om de har det som skal til for å overleve dommedagen er ikke det.

Derfor jeg skrev "troende og selvsikker kristen". :smile:

 

Og til slutt: Den dagen Jesus kommer igjen :wink: står jeg ikke og måper. Derimot tenker jeg for meg selv: "Kult. Så ironisk at den villeste og mest brutale religion av dem alle var rett"

Selv ville jeg sagt: "Fy f_aen, her har vi altså karen som sender folk til helvete, som tillater at størstedelen av folka på jorden lider til tross for at de ikke kan noe for det selv, og så kommer han og ber om å bli tilbedt... hvem har et gevær?"

 

For å si det slik: Dersom det hadde vært en gud, så hadde jeg ikke hatt respekt for den.

 

 

[ endret av iGGy den 2002-07-12 15:03 ]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...