Gå til innhold

Er det et klokt valg

Anbefalte innlegg

Hadde først tenkt til å kjøpe Canon Speedlite 580 EX, men etter litt snusing og synsing så lurer jeg på om jeg heller skal velge Sigma Electronic Flash EF 500 DG Super.

Og da kan jeg faktisk få råd til å kjøpe et fast objektiv; Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro.

Noen som har erfaring med disse Sigma-sakene. Det vil bli portrett, macro og ellers det som er for lang borte for kit-linsa. Kit-linsa er da den som fulgte med 20D

Håper noen har testet ut disse med egne hender...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om valget står mellom enten en 580EX eller en Sigma 500 DG Super + EX 105/2.8 er det ikke tvil i mitt sinn om at det siste valget vil gi det mest :thumbup:

Sigmablitzen er tilsvarende Canons 550EX og forskjellen mellom 550EX og 580EX er ikke voldsomt stor, men 580EX er noe bedre.

Har tatt masser av bilder med kombinasjonen Sigma EX 105/2.8 + Sigma 500 DG Super på et 300D. Fungerer fint til både macro og portretter .

Mvh: Frode

Lenke til kommentar

Jeg kan også bekrefte at Sigmablitzen fungerer udmerket , og har et hav av justeringsmuligheter.

Jeg vurderte også Canon EX 580 og 550 , men etter råd fra flere her , deriblandt Åkken Bom , gikk jeg for Sigmaen.

Demed var jeg 2000,- kroner nærmere mitt nye objektiv.

Har ikke angret.

Har også lest at Sigma 105mm macroen har en super bildekvalitet , og jeg vurderer den som mitt første macroobjektiv.

Kan ikke se at du kommer til å bli skuffet , om du ikke må ha alt orginalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...