Gå til innhold

Pioneer S-V230A-QL - plagsom lyd i høytallere.

Anbefalte innlegg

Har ett par Pioneer S-V230A-QL høyttalere som plutselig en dag begynte å lage merkelige lyder. Det er en slags "metallisk skrape lyd" som kommer fra bass'n. De kommer aldri tilfeldig, men altid på samme sted i f.eks en sang. Jeg har prøvd alle mulige innstillinger, men blir ikke kvitt det. Har også spurt litt rundt om på nettet.

Det er til å bli gal av! Kan det være forsterkeren det er noe i veien med? Noen som har noen forslag?

Jeg spiller forresten aldri så høy lyd at det skulle være grunn til å tro at de skulle være sprengt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller som sagt ikke på fullpupp. Men lydene høres bedre når jeg spiller høyt enn lavt. Dessuten så høres de ekstra godt om jeg skrur bass'n på fult og diskant'n på det laveste. Ikke det at jeg har det slik til vanlig, men bare for å understreke hvordan det er.

Men jeg vet fortsatt ikke hva det kommer av. Om det er noe me høyttalerne eller om det er forsterkern. Noen andre som har noen forslag?

Endret av st0ff3r
Lenke til kommentar

Hmm. Samme sted hver gang... Har du forsøkt andre kilder?

Spiller du fra Cd, så kan det jo være no' gærnt med error-korreksjonskretsen (phu) på spilleren din. Er det samme cd og samme spiller ville jeg testet en annen kilde.

Ellers er det du beskriver et vanlig symptom hvis enkeltledere fra høyttalerkabelen liggen inntill no' metall på forsterkerens bakside.

Mvh Ketil Morstøl,

Norsk importør av beyerdynamic.

Endret av ketilmorstøl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...