dkvam Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Skal kjøpe meg en DVD brenner til min desibelsvake pc , og det siste jeg trenger er en tyfon av en DVD brenner , lurte derfor på om noen har noen tips om hva jeg bør kjøpe , eller kanskje heller IKKE kjøpe! Takker for evnt. innspill. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 I testen i siste PC World Norge, fikk NEC ND-3520A bemerkning om at den støyet mer enn de andre i testen. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Den brenneren som støyer minst i følge OC-Freak er LG GSA-5163D, men den kan jeg ikke finne i Norske webshops. Så da vil jeg annbefale deg BenQ 1620 som er en meget god brenner, samt støyer lite! Min vurdering av støy fra denne brenneren: Blant de bedre. Støyer mer enn LG GSA-5163D. Støyer omtrent det samme som Pioneer DVR-109D Støyer mindre enn Lite-On 16x brennere. Støyer mindre enn NEC 16x DVD-Brennere Støyer mindre enn Plextor PX-716A. Her sammenlignes det med BenQ brenneren. Men i disse dager kommer både Nec og BenQ med nye brennere disse aner jeg ikke hvordan er, men det kan være lurt å vente på disse... Endret 6. mai 2005 av Psh Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det er bedre å bruke et program som f.eks. Nero DriveSpeed til å regulere hastigheten selv til et nivå en synes er brukbart. Det meste av bråket kommer når brennerene leser/skriver ved max hastigheter. Kan ikke forstå at bråk fra skriving ihvertfall skal være et problem, med mindre man skriver på plater på rekke og rad. I så fall kan en jo skrive på lavere hastigheter også om man ønsker. Trond Lenke til kommentar
Psh Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Enig med _crs_ i det, et annet program som også er verdt å nevne er Cd Bremse(noen enheter støttes ikke i Nero DriveSpeed). Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Har en NEC 3502A. Hører den ikke når den brenner, andre komponenter og viter som støyer mer. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Velg en dvd brenner som er pålitelig(lite feilbrenning).Rask,dual layer,brennerbåde +&-plater,somt ikke så dyr.Ville da gått for en Nec eller BenQ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå