Snorrestue Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Stasjonær maskin, med 3Com USB 54 Mbit trådløst kort. Har fungert ok i 3mnd, plutselig så kommer jeg ikke ut på nettet. Den trådløse kommunikasjonen er ok. Kommer så langt som: åpner www.startsiden.no,,, så kommer meldingen at finner ikke server. Får det samme problemet ve direkte tilkoblingen til kabelmodemet (UPC). Eneste unormale er at det kommer opp en feilmelding ved bruk av funskjonen "reparer" på den trådløse forbindelsen. Da feiler den med følgende melding: Feil, får ikke tømt DNS-buffer! Vet noen hva man kan ta tak i da? Kan man tømme dette bufferet manuelt? Lenke til kommentar
maturesh Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) start -> run/kjør -> cmd ipconfig /flushdns i command prompt Evnt legg til egene dns servere. Jeg bruker alltid 6-7 dns servere for å ha ett "oppegående" nett Ett par DNS servere (Norske) 148.122.208.98 195.159.0.100 195.159.0.200 194.29.202.67 193.212.1.10 Endret 6. mai 2005 av maturesh Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hvorfor ikke bruke root dns'ene dersom du er så opptatt av oppetid på dns servere, maturesh? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) http://www.root-servers.org/ | Verseod, alle de "serverene som de kaller dem er en egen serverpark, og jeg tviler på at noen av de noen gang har vært nede. edit: Siden utenlandslinjen kan dette ned enkelte ganger har du nok lyst til å bruke I.root-servers.org, da den bla står i Oslo. Endret 7. mai 2005 av Ueland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå