abdsar Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har veeeldig lite plass igjen på disc stasjon c:, mens det er veeeeldig stor plass på E: Når jeg laster ned noen nå velger jeg å lagre filene på E, men likevell lastes det ned automatisk ned på c. JEg får besjed om at det er for lite plass. Spørsmål er som så: Hvordan lagrer jeg filene på E og kan dette føre til noe prob? Har hørt at E, bare er til windows filer? men har som sakt stor plass der. På forhond takk! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hvis du laster ned med IE, så mellomlagrer IE filen til den er ferdig nedlastet på temp-området på disken din, før den kopierer filen til det området du har valgt ut. Temp-området er som regel på C-disken. Du kan enten bruke en annen browser (Opera/Firefox), eller du kan flytte temp-området som Windows bruker til f.eks. E-disken. Du kan endre temp-område ved å gå inn på My Computer - Properties - Advanced - Environment Variables - User Variables (eller tilsvarende på norsk). Det kan også i mange tilfeller være nok å finne temp-området, og slette det som ligger der for å få mer plass. Det bruker over tid å samle seg masse dritt fra programmer som ikke rydder opp etter seg, eller fra når maskinen kræsjer. Lenke til kommentar
abdsar Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 SÅ da skriver jeg E isdeden for C, da jeg er innpå miløvariabler? Litt mer veiledning akkurat der hadde gjort seg..... Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Nå aner ikke jeg hva E er hos deg, men jeg regner med at det er en ekstra partisjon du har på maskinen. Windows filer hører hjemme på os-disken som i de fleste tilfeller er C. Dersom du har så lite ledig plass på C at du ikke engang får mellomlagret filer så ville jeg tatt en liten opprydning. Å ha så lite plass på C høres ikke særlig bra ut. Kjør Disk Cleanup, flytt over mediafiler o.l. som kan flyttes fritt til E så tror jeg det ville hjulpet stort. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Og en dag allt er i orden går du inn på Min datamaskin=> Systemgjenoppretting og haker slår av og på sånn at gamle opprettingsfiler forsvinner. De tar mye plass. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Du oppretter en katalog der du vil ha temp-filene, f.eks. e:\temp, og skriver inn denne banen ved å redigere variabelen TEMP. Forøvrig vil jeg vanskelig kalle filene som havner i TEMP for Windows-filer. Det meste som havner der er temporære filer fra Office-pakken og andre programmer, samt installasjoner og mellomlagring av nedlastinger. Dessværre er det mange programmer som ikke er særlig flinke til å rydde opp etter seg, slik at katalogen blir en samleplass for mye gammel dritt. Det er således ingenting av varig verdi som skal lagres der. Men jeg er enig i at det er en fordel om det er mulig å rydde mer plass på c-disken. Dette vil i det minste gi en ytelsesgevinst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå