Gå til innhold

Kjøp av bærbar! Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hepps!

Jeg skal handle meg en en ny bærbar nå. Men jeg sliter veldig med å bestemme meg. Har planer om å holde det under 16k. Ting jeg verdsetter er god skjerm, vil helst ha en 15.4w med høy oppløsning. Vil ha en pc som ser bra ut! Vil ha en HD på 60gb på 7200 rpm. Gjerne internal bluetooth. 1gb med ram er også noe jeg gjerne vil ha.

Har sett litt rundt og kommet fram til 2 gode alternativer.

Nummer 1 er Whitebox CL 25 satt opp med 60gb 7200rpm, 1gb ram og internal bluetooth.

Nummer 2 er Acer Travelmate 8103 fra itbutikken. Her har jeg planer om å bare kjøpe en HD på 60gb med 7200 rpm og en 512mb brikke med ram.

Er klar over at det er forskjellig skjermkort på dem, jeg har ikke noe særlig peiling på det så vil gjerne vite hva som lønner seg.

Finnes det andre alternativer som jeg bør se på?

Håper på gode innspill!

Magnus!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har absolutt vurdert powerbook. kunne tenke meg den med 15". Men hvor mye bedre er den 15" superdrive? Og er ikke skjermkortet der dårlig?

Forskjellen med Superdrive er bare at den har dvd-brenner istedefor cd-brenner og dvd-leser.

Skjermkortet er ikke bra (Mobility Radeon 9700 64 eller 128mb) men man spiller ikke så mye på mac uansett! :)

Powerbook 15" er en utrolig fin maskin og har veldig bra skjerm, mye bedre enn f.eks Powerbook 12"! Og ikke minst er den veldig tynn og lett (2.5kg)! :love:

Lenke til kommentar

Alle Blizzard-spill, inkludert WoW, fungerer på Mac. For de Mac-spill som finnes, så er det mer enn nok oomph i powerbooken. Enig i at powerbook ikke er en spillmaskin, men så er ALLE bærbare spillmaskiner mer slepbar enn bærbar etter min mening. Det jeg kan love deg iallefall, er at du vil ha glede av en powerbook i mange år fremover. Den "pakken" du kjøper når du får skreddersydd powerbook og OSX, er virkelig lekker =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...