Edmund Blackadder Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en bærbar pc i tillegg til min stasjonære, og jeg skal installere xp selv. Så det kan jeg vel ta først... Er det noe spesielt jeg bør vite når jeg skal installere xp? Og så skal jeg dele harddisken min opp i to deler. En liten del for systemfiler, og resten på en del som jeg bruker. Akkurat det jeg har gjort på min stasjonære. Men da var det ham jeg kjøpte pcen av som gjorde. De snedige med dette er at jeg bruker Norton Ghost til å backupe bare C: (dvs. den delen av harddisken med systemfilene). Så når maskinen kræsjer slipper jeg å reformatere. Trenger bare å bruke norton Ghost. På den måten mister jeg ingen av programmene mine eller filene mine for de er på den andre delen av harddisken. Så hvordan gjør jeg dette? takk for svar. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Partisjonering gjør du fra installasjonsprogrammet. Bare sett inn Windows CD og boot, så kommer du fort til valg av partisjoner. Det ser slik ut: http://www.windowsreinstall.com/install/wi...llw2k/page1.htm Lenke til kommentar
Albino Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hvis du vil partisjonere etter at XP er installert kan du skaffe Partition Magic. Finnes sikkert andre programmer som kan gjøre dette også, men jeg vet ikke hva de heter. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Du kan gjøre en del direkte med xp også, ta "kontrollpanel" --> "ytelse og vedlikehold" --> "administrative verktøy" --> "Datamaskinbehandling". Under "diskbehandling" kan du trikse en del. Imidlertid kan nok Partition Magic noe mer... Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå