Gå til innhold

Fant kilden til virus mail, hva nå?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig begynt å motta en hel haug virus mail som ligner en del på hverandre. Alle har det samme vedlegget (zip) på ca 50 kb som jeg ikke har åpnet i mistanke om virus, og noenlunde samme innhold. Noen av mailene er på engelsk, andre på norsk.

Ved å se på headerene fant jeg ut at alle kommer fra samme IP adresse! Vel, den har forandret seg en gang i løpet av noen dager, etter å ha sendt ca 10-15 mail.

Begge er fra samme ISP: Grimstad Kabel-TV AS (kilde: www.ripe.net).

Nå kommer jo jeg faktisk selv fra Grimstad, og da er det jo fort gjort å mistenke noen jeg kjenner, men jeg har ingen anelse om hvem - og mailene fortsetter å rulle inn ca hvert kvarter.

Jeg har kontaktet Grimstad Kabel-TV med all informasjonen de burde trenge for å finne "synderen" men har ikke fått noe svar, og regner ikke med å få noe.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre videre? Utenom å forhøre alle jeg kjenner?

Alle tips/forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du allerede har funnet ut hvilken ISP mailene kommer fra, er det bare til å kontakte ISP og evnt. legge ved mailen du fikk slik at de kan spore IP'en.

Uvitende sjeler med PC'er som brukes som smap-/virusboter har krav på å få vite at deres PC er infisert. Derfor er det lett for ISP å bare sende en mail som forteller dem at mottakerens PC er infisert, og deretter henvise til f.eks et gratis virusprogram (AVG Antivirus funker).

Edit: Huff... jeg må trøtt. Så ikke at du allerede hadde kontaktet ISP. :blush:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...