heiatufte Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hei! Har nylig begynt å motta en hel haug virus mail som ligner en del på hverandre. Alle har det samme vedlegget (zip) på ca 50 kb som jeg ikke har åpnet i mistanke om virus, og noenlunde samme innhold. Noen av mailene er på engelsk, andre på norsk. Ved å se på headerene fant jeg ut at alle kommer fra samme IP adresse! Vel, den har forandret seg en gang i løpet av noen dager, etter å ha sendt ca 10-15 mail. Begge er fra samme ISP: Grimstad Kabel-TV AS (kilde: www.ripe.net). Nå kommer jo jeg faktisk selv fra Grimstad, og da er det jo fort gjort å mistenke noen jeg kjenner, men jeg har ingen anelse om hvem - og mailene fortsetter å rulle inn ca hvert kvarter. Jeg har kontaktet Grimstad Kabel-TV med all informasjonen de burde trenge for å finne "synderen" men har ikke fått noe svar, og regner ikke med å få noe. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre videre? Utenom å forhøre alle jeg kjenner? Alle tips/forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Siden du allerede har funnet ut hvilken ISP mailene kommer fra, er det bare til å kontakte ISP og evnt. legge ved mailen du fikk slik at de kan spore IP'en. Uvitende sjeler med PC'er som brukes som smap-/virusboter har krav på å få vite at deres PC er infisert. Derfor er det lett for ISP å bare sende en mail som forteller dem at mottakerens PC er infisert, og deretter henvise til f.eks et gratis virusprogram (AVG Antivirus funker). Edit: Huff... jeg må trøtt. Så ikke at du allerede hadde kontaktet ISP. Endret 6. mai 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå