Zemeckis Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hei Jeg har sendt en pakke med en mobil tlf i postoppkrav og han jeg solgte den til har ikke hentet den enda. Hva skjer etter 14 dager når den ikke blir hentet. Er det jeg som må betale for retur? Håper ikke det, har annet å bruke pengene mine på nå. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Dette er jeg ikke sikker på i farten, men tror da det er han som må betale returen... Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Dette er jeg ikke sikker på i farten, men tror da det er han som må betale returen... Håper det for gudsskyld. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det er du som må betale for det, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 er det ikke han som må det da? nå blei jeg jaggu usikker her.. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Er veldig usikker jeg også. Det er jo hans feil, ikke din. Men lovverket i Norge er jammen meg så rart at for alt jeg vet så kan det hende du må betale. Men du burde i så fall kunne kreve pengene av ham etterpå... Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Men lovverket i Norge er jammen meg så rart det kan du banne på! Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 sender må betale såklart vist jeg sender en pakke til Ola Normann NORWAY 7056 raufoss uten at han veit det, så må må jo ikke han betale for å ikke hente den, når han ikke har kjøpt noe, Posten veit jo ikke hva dere har bestemt dere for (sender og mottakker) Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hørt om hentelapp før? Hr. Nordmann ville jo fått en i postkassa, og det burde etter min mening få han til å forstå at det ligger en pakke og venter på ham. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hørt om hentelapp før? Hr. Nordmann ville jo fått en i postkassa, og det burde etter min mening få han til å forstå at det ligger en pakke og venter på ham. Ja, han har nok fått det, men tenk om han likevel IKKE henter pakken Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Mottaker betaler fraktkostnadene ved uhentet pakke. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) sender må betale såklart vist jeg sender en pakke til Ola Normann NORWAY 7056 raufoss uten at han veit det, så må må jo ikke han betale for å ikke hente den, når han ikke har kjøpt noe, Posten veit jo ikke hva dere har bestemt dere for (sender og mottakker) Er litt enig. Jeg hadde ikke sendt en pakke til en person om han/hun ikke vil ha den heller? Igjen, så håper jeg at mottaker skal betale for pakken han ikke hente. Endret 7. mai 2005 av Zemeckis Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 sender må betale såklart vist jeg sender en pakke til Ola Normann NORWAY 7056 raufoss uten at han veit det, så må må jo ikke han betale for å ikke hente den, når han ikke har kjøpt noe, Posten veit jo ikke hva dere har bestemt dere for (sender og mottakker) Det tenkte jeg faktisk ikke på, men det er jo logisk Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Siden det var så mye gjetting her, spurte jeg likegodt Posten. Avsender betaler returen om pakken ikke hentes. Det er i grunnen som andre har påpekt nokså naturlig. Det er avsender som har gjort en avtale med Posten i det han leverte pakken og ba dem frakte den, og har dermed også ansvaret for at pakken skal til en reell adressat. Mottager derimot har aldri avtalt med Posten at han faktisk vil ha den, og dermed kan ikke Posten kreve at han skal ta imot, eller at han skal betale for returen. Det får eventuelt avsender ta opp med mottageren i etterhånd. Geir EDIT: Endret min tekst en smule etter at Marvil siterte den. Men meningen er den samme. Endret 7. mai 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Siden det var så mye gjetting her, spurte jeg likegodt Posten. Avsende betaler returen. Det er i grunnen som andre har påpekt nokså naturlig. Det er avsender som har gjort en avtale med Posten i det han leverte pakken og ba dem frakte den, mottager har aldri avtalt med Posten at han faktisk vil ha den, og dermed kan ikke Posten kreve at han skal ta imot, eller at han skal betale for returen. Det får eventuelt avsender ta opp med mottageren i etterhånd. Geir Nettopp. Opplevde det samma hos en som kjøpte noe av meg gjennom QXL. Ringte og skjelte han ut, men «han hadde aldri sett noe pakkelapp». Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå