Gå til innhold

Uavhentet pakke hos posten - Hva skjer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sender må betale såklart

 

vist jeg sender en pakke til Ola Normann NORWAY 7056 raufoss uten at han veit det, så må må jo ikke han betale for å ikke hente den, når han ikke har kjøpt noe, Posten veit jo ikke hva dere har bestemt dere for (sender og mottakker)

Er litt enig. Jeg hadde ikke sendt en pakke til en person om han/hun ikke vil ha den heller? :roll:

 

Igjen, så håper jeg at mottaker skal betale for pakken han ikke hente. :cry:

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar
sender må betale såklart

 

vist jeg sender en pakke til Ola Normann NORWAY 7056 raufoss uten at han veit det, så må må jo ikke han betale for å ikke hente den, når han ikke har kjøpt noe, Posten veit jo ikke hva dere har bestemt dere for (sender og mottakker)

Det tenkte jeg faktisk ikke på, men det er jo logisk :p

Lenke til kommentar

Siden det var så mye gjetting her, spurte jeg likegodt Posten. Avsender betaler returen om pakken ikke hentes.

 

Det er i grunnen som andre har påpekt nokså naturlig. Det er avsender som har gjort en avtale med Posten i det han leverte pakken og ba dem frakte den, og har dermed også ansvaret for at pakken skal til en reell adressat. Mottager derimot har aldri avtalt med Posten at han faktisk vil ha den, og dermed kan ikke Posten kreve at han skal ta imot, eller at han skal betale for returen. Det får eventuelt avsender ta opp med mottageren i etterhånd.

 

Geir :)

 

EDIT: Endret min tekst en smule etter at Marvil siterte den. Men meningen er den samme.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Siden det var så mye gjetting her, spurte jeg likegodt Posten. Avsende betaler returen.

 

Det er i grunnen som andre har påpekt nokså naturlig. Det er avsender som har gjort en avtale med Posten i det han leverte pakken og ba dem frakte den, mottager har aldri avtalt med Posten at han faktisk vil ha den, og dermed kan ikke Posten kreve at han skal ta imot, eller at han skal betale for returen. Det får eventuelt avsender ta opp med mottageren i etterhånd.

 

Geir :)

Nettopp. Opplevde det samma hos en som kjøpte noe av meg gjennom QXL. Ringte og skjelte han ut, men «han hadde aldri sett noe pakkelapp».

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...