dabear Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hey, jeg har prøvd å installert apache2, php og mysql gjennom Denne guiden hos ubuntuguide.org, alt så ut til å åg bra, men da jeg gikk inn i firefox og skreiv inn http://localhost fikk jeg feilmeldinga "The connection was refused when contacting localhost". Hvordan får jeg apache på nett, hva kan være feil? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Som det står i guiden, har jeg kjørt /etc/init.d/apache2 restart som vil restarte apache. Jeg har òg prøvd /etc/init.d/apache2 start uten hell. Edit: det vil si, jeg får ikke noen feilmeldinger ved restarting/starting av server, men jeg kommer ikke innpå fra browser Endret 6. mai 2005 av dabear Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Er du sikker på at den faktisk starter? Hva sier apache2ctl configtest? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 conftest: root@ubuntu-hoary-linux:/home/bjorninge # /etc/init.d/apache2 restart root@ubuntu-hoary-linux:/home/bjorninge # /etc/init.d/apache2 start root@ubuntu-hoary-linux:/home/bjorninge # apache2ctl configtest Syntax OK root@ubuntu-hoary-linux:/home/bjorninge # Er det noen libs som kanskje ikke blei installert (sjøl om dependencies skal være tatt hånd om av apt?) som jeg kanskje må installere? Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det skal fungere. Prøv å start Apache med apache2ctl start|stop|restart. Jeg vet ikke hvordan Apache er kompilert på Ubuntu, men tror ikke den skal ha noen deps. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Takk, det funka etter jeg brukte apache2ctl stop && apache2ctl start. Men jeg får ikke php til å virke, enda det er installert. http://dabear.mine.nu/ Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Du må nok enable PHP i configfilen til Apache. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Dra ned libapache2-mod-php4, så fikses det. Endret 6. mai 2005 av Izte Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Dra ned libapache2-mod-php4, så fikses det. Sorry, den skjønte jeg ikke. dra ned? Ifølge apache2.conf skal php være installert # Include module configuration: Include /etc/apache2/mods-enabled/*.load Include /etc/apache2/mods-enabled/*.conf i /etc/apache2/mods-enabled/ ligger php4.load og php4.conf Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Dra ned libapache2-mod-php4, så fikses det. Sorry, den skjønte jeg ikke. dra ned? sudo apt-get install libapache2-mod-php4 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Vel, som sagt- php er installert. root@ubuntu-hoary-linux:/etc/apache2 # apt-get install libapache2-mod-php4 Reading package lists... Done Building dependency tree... Done libapache2-mod-php4 is already the newest version. 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. root@ubuntu-hoary-linux:/etc/apache2 # edit: jeg tok en apt-get remove libapache2-mod-php4 for deretter å ta apt-get install libapache2-mod-php4 , apt-get install php4 og apt-get install php4-mysql . Men det skjer fortsatt ikke noe annet enn at jeg laster ned sjølve phpfila, utolka av interpreteren Endret 6. mai 2005 av dabear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå