Tuffeluffe Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Hei. Har en pc som bråker MEGET mye.... Og tanken om vannkjøling har streifet mitt hode..... Selv har jeg ikke peiling i det hele tatt.... Så hvis dere ville gi meg en "vei" til stillegående pc, med vannkjøling så setter jeg STOR pris på det.... Og kanskje gi meg noen tips til hvilket vannkjølingssett jeg kan kjøpe... Amd 3200 2.2... Gainward Geforce 6800 gt 256 ddr3 Golden sample.... Nvidia nForce 3 250 gb chipset based, k8n Neo, 754..... er noe av det jeg har i pcen lommeboka mi er vel ikke så stor for øyeblikket, men har sett på dette : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123969&cks=PLC Men kan selvfølgelig ha et billigere Noen meninger? Takk på forhånd.... Endret 6. mai 2005 av Tuffeluffe Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Synes heller at du først skal "ta peil" på å formulere overskriften i tråden jeg. Det er noe som heter retningslinjer ser du, som bl.a omfatter hva og hvordan man skriver. SMS-språk vil vi helst ikke ha her. Fjern det er du snill. Du får i alle fall ikke flere svar fra min kant, før dette er gjort. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Beklager Skrue.... er ganske ny her skal huske det Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Flott, slik skal det se ut! Vel nesten da. Nå pirker jeg kanskje i overkant, men redigerer litt til for deg. Da blir det lettere å skjønne hva du er ute etter. Sleng på vannkjølings- foran "sett" så blir det knall! Skal komme tilbake med noen forslag til deg, litt senere i kveld. Nå er det "senere i kveld" så da: Det settet du allerede har sett på, er ikke noe dårlig valg. Det finnes nok ikke så mange alternativer i den prisklassen, men du kan jo vurdere MIST Tsunami vannkjølingssett også, om de kan levere for socket 754. Tt BigWater tør jeg ikke anbefale deg, ettersom alt for mange har hatt problemer med det. Nok et alternativ kan du finne hos Cool´nsilent, men det blir noe dyrere. Du må nemlig kjøpe en 120mm vifte i tillegg til settet. Egentlig har jeg lyst til å komponere et sett med utvalgte komponenter for deg, men ulempen er at det blir så forbaska mye dyrere. Men nå har du i alle fall fått noen alternativer! Endret 6. mai 2005 av Skrue Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Takk Skrue.... lurer på om jeg skal gå for det settet fra komplett..... men tror du det blir stillere med gode vifter????? i så fall hvilke? Jeg pleier å være på noen lan i hytt og pine, og hvis jeg da har vannkjøling og kjører rundt med pcen.... er det da stor sjangs for at det blir lekkasje? Erfaringer med dettE? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 jeg har det settet bare med dual raddis. Fungerer kjempebra, bare jeg får slangene til det Viftene som følger med er av typen ADDA, veldig stillegående med liten motor=lite mekanisk motorstøy(dur). Har hørt at viftene er bra avbalansert også, akkurat som Papst viftene. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 høres bra ut det =) link ????? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Settet fra Komplett er nok kanskje det greieste ja. Der får du også med en monteringsvennlig radiator, som du med ikke alt for mye fiksfakseri får plass til i kabinettet. Det finnes flere alternativer til vifter: Pabst og SilenX er jo verdt å vurdere. Det du også kan gjøre, er å koble den medfølgende vifta til 7volt. Dermed reduseres hastighet og støy ganske betraktelig. Synes du skal prøve det først, før du kjøper en annen vifte. Om du monterer komponentene skikkelig, så skal det ikke være noen fare for lekkasjer under transport. Det du først og fremst må passe på, er at pumpe og tank kan tåle at PC´n kan flyttes på, uten at disse beveger seg for mye. Og pass på at lokket på tanken er tilskrudd. Slike deler kan du jo også sikre litt ekstra når du flytter rundt på maskinen. Men med vannkjøling, så bør du uansett være litt mer forsiktig. Egentlig skal man i prinsippet kunne snu maskinen på hodet, uten at det oppstår noen lekkasje, men det skader jo ikke å være litt forsiktig, uansett! Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Hehe skal tenke på det.... blir nok settet fra komplett hvis det blir noe.... Men blir skjermkortet også stille / nedkjølt med det settet???? Endret 7. mai 2005 av Tuffeluffe Lenke til kommentar
kverna Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 7V fikser den medfølgende "viftestyringen" fint for selv.(se bilde) Bare pass på når du stikker i slangene i koblingene, press hardt. Jeg merka at det på en måte var to steg for slangen, først en hvor den smetter nedi, og ett når den smyger seg helt inn og låses. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Nei, du må nok kjøpe en blokk for GPU (skjermkort) i tillegg. Antakelig kommer du nok til å tenke på det, for skjermkortet kommer ofte som en god nr. to, når det gjelder støy. Montering av slanger / nipler som Kverna er inne på i innlegget over, skal man være litt oppmerksom på ja. Et "triks" i så henseende, er å sette av en strek med tusj eller kulepenn, 20mm fra enden av slangen. De aller fleste "Push-in" nipler har 20mm som monteringsdybde for slangen. Når du da monterer slange i nippel, skal slangen presses 20mm inn i nippelen! Gjør du ikke det, så får du lekkasje. Skal straks legge ut en snitt-tegning om hvordan denne type nippel fungerer. Brb.... Her er tegninga: Avstanden fra slangeutløseren og ned forbi "O"-ringen (tetningsringen) i bunnen av nippelen er altså 20mm. Viktig! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Flott, lærte jeg noe nytt og nyttig idag også selv om jeg alltid bare presser er det jo en fin måte å dobbeltskjekke dybden på. Er det noe du lurer på ellers kan jeg legge ut bilder av settet, hvis det er ønskelig. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Tusen takk for hjelpa begge to.... Er det nødt til å være en spesiell GPU til mitt skjermkort? Jeg har et gainward 6800 gt. 256 mb, golden sample.... Beklager masingen... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hvis du mener gpu blokk så finnes det mange på markedet, på komplett har de feks denne : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302278&cks=PRL Man lærer av å spørre vettu Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Takker og bukker.... Jeg har nå sett meg et annet vannkjølingssett som er litt billigere enn det jeg hadde sett meg ut..... Dette: http://www.mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUr...8804&plid=38804 Hva mener dere om det???? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Njaaa, du skal ikke ta for gitt at den passer på grafikkortet, i alle fall ikke uten å modde kortet litt! Om jeg ikke tar heelt feil, så har det kortet kjøleribber på minnebrikkene, og da går det slik: Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Hva må jeg gjøre da? Vet du om noen gpu blokker SOM passer? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Takker og bukker.... Jeg har nå sett meg et annet vannkjølingssett som er litt billigere enn det jeg hadde sett meg ut..... Dette: http://www.mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUr...8804&plid=38804 Hva mener dere om det???? Det tror jeg du skal styre unna. Om du leser alle innleggene omkring det settet, så er det påfallende mange som har hatt problemer med det. Noe av det er selvforskyldt, men det er vel liten tvil om at kvaliteten er så som så... Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 ok... skal styre unna det Noen andre alternativer til det jeg har sett på? Zalman sitt : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303850&cks=PRL MIST sitt : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWCKIT05 Det jeg har sett på ( WaterChill ) : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123969&cks=PRL Noen meninger? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hva må jeg gjøre da?Vet du om noen gpu blokker SOM passer? Først må du jo finne ut om kortet ditt har tilsvarende løsning da! Er det tilfelle, så må man nok snoke litt rundt etter en blokk med en annen nippel-løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå