gc_beast Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hvilken av disse tre bærbare er det beste kjøpet? Den skal brukes til spill, skole, multimedia etc... CL56: http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7346 1557GLS: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6923 (med 7200rpms hdd) G556E: http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...relagerantall=2 Beklager den lange linken. -Simon Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 jeg ville hvertfall ikke gått for Netshops "Netbook" 1557GLS-128 konfirmant fra Netshop, siden den bare har en 5400rpm hdd Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 oj! sorry, så ikke den parantesen... Lenke til kommentar
gc_beast Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Mange sier at netshop sin får streker på skjermen etter en stund fordi tastaturet tar borti. Er dette sant? Hvordan er det med batteri tid på disse tre? -Simon Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Etter hva jeg har lest her på forumet så har 1557 best batterilevetid, etterfulgt av CL56, også har du G566E på siste plass. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 jeg ville ha kjøpt laptopen fra multicom.. jeg har en toshiba satelite A10 CPU= Intel Celeron 2,2 ghz RAM= er ikke helt sikker på mhz'en men det er 256mb.. Skjerm-kort= Intel Grafix 16mb. 1024 x 700 å noe .. HDD= 40gb 5200. så lenge du kjøper noe somer bedre enn dette burde du være fårnøynd! kjøpte denne får et år siden.. betalte 15 000kr var topp da. men nå derimot.. :!: Lenke til kommentar
gc_beast Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Er det ingen som kan si litt mer om disse maskinene? -Simon Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hva med å søke litt? Det er mange her på forumet som har de bærbare pcene som har blitt nevnt. Har merket at det mange som har klaget mye på G556E, dårlig batteritid og at den er dårlig skrudd sammen. Lenke til kommentar
gc_beast Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Ok, takk Eulogy. Kommer kanskje muligens til og gå for cl56 eller 1557GLS. Lenke til kommentar
jornln Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jeg har en 1557GLS, og er veldig fornøyd - kan trygt annbefale denne. Har ikke erfareing med noen av de andre. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 jeg ville ha kjøpt laptopen fra multicom.. jeg har en toshiba satelite A10 CPU= Intel Celeron 2,2 ghz RAM= er ikke helt sikker på mhz'en men det er 256mb.. Skjerm-kort= Intel Grafix 16mb. 1024 x 700 å noe .. HDD= 40gb 5200. så lenge du kjøper noe somer bedre enn dette burde du være fårnøynd! kjøpte denne får et år siden.. betalte 15 000kr var topp da. men nå derimot.. :!: Nå lyger du. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Kan ikke få sagt dette nok, vær obs på at AOPEN sin 155X serie benytter seg av QSI SDW-082 DVD-brenner for de modellene som har DVD-brenner. Det DVD-drevet har alvorlige mangler, som ikke skyldes produksjonsfeil men en grunnleggende konstruktsjonssvakhet samt en veldig dårlig firmware. DVD-drevet gir ikke feilmeldinger i programmene når du brenner, men sjekkr du f.eks DVD-filmer du har brent etterpå, vil de med 90% sikkerhet ha problemer med å spille av ca den siste halvtimen av filmen i stuespillere på de fleste kjente billig-merker man får tak i av plater i Norge. AOPEN har også en høy pixelfeil-rate på maskinene de leverer, kanskje pga. fraktmetoden. Har selv hatt 3 1557 modeller fra Aopen, alle hadde pixelfeil når de ble hentet, og alle hadde en DVD-brenner som ikke klarer å brenne DVD-filmer helt feilfritt. ( Jeg har hatt ca 5 andre bærbar-merker, og 10+ andre stasjonære maskiner med DVD-brenner og aldri hatt noen problemer med andre merker enn QSI som ikke har latt seg løse.) Hvis DVD ikke er viktig for deg, og sålenge du ikke får en med pixelfeil, så er 1557 en grei maskin. Lenke til kommentar
Nodland Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Mange sier at netshop sin får streker på skjermen etter en stund fordi tastaturet tar borti. Er dette sant? Hvordan er det med batteri tid på disse tre? -Simon En på skolen har den. Han har sånne merker etter tastaturet på skjermen. jeg trur det bare er å vaske bort. Med LCD-rens selvfølgelig. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Du kan ikke vaske bort riper. Lenke til kommentar
gc_beast Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Hm... Det virker som 1557'ern ikke er så godt kjøp allikvel. Kanskje jeg bare går for CL56 da? Eulogy nevnte at det er 1557 som har best batteritid av disse tre maskinene stemmer dette? -Simon Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Etter hva jeg har lært her på forumet så har 1557 best batterilevetid. G556E kommer dårligst ut. CL56 er heller ikke et dårlig valg. Jeg hadde enten kjøpt 1557 eller CL56. Når det gjelder merker etter tastatur på skjermen så løser du det ganske enkelt ved å legge noe på tastaturet før du legger sammen pcen. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) 1557 gir ca 3 timer batteri under medium strømsparing (192->798 mhz), og ikke 4.5 timer som oppført på spesifikasjonene. Har hatt 2 1557, og ladet dem 100% i henhold til foreskriftene, dette på AJ01 bios revisjon og minimalt med services kjørende i Windows ved normal surfe/internett-bruk. 1557 er en av de maskinene som ser best ut på papiret, men som skuffer når man har brukt den noen uker hvis man er pirkete på ting slik som jeg er. Støyete, DVD-brenner som er 0% troverdig, og alt for lavt batteri. Det som er igjen da som fungerer som oppført på papiret blir nesten obligatorisk å regne og dermed er "forspranget" i forhold til andre merker/produkter borte. Endret 14. mai 2005 av Mr.Locke Lenke til kommentar
gixer Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg har erfaringer med alle tre maskinene. ECS G556E: Den absolutt dårligste maskinen av de alle. Den har dårligst skjerm, er dårlig skrudd sammen og har en styreflate som lever sitt eget liv. aOpen 1557: Helt grei maskin som gir mye for pengene. Har ikke opplevd støyen på den til å være noe problem (1.7GHz), den er like stillegående som de to andre maskinene det er snakk om her. DVD-brenneren jeg har vært borte i fungerer som den skal, men jeg vet at det er mange andre som har problemer med den. Skjermen er helt ok, mye bedre enn ECS'en. Compal CL56: Denne er kvalitetsmessig den beste maskinen. Den føles solid ut, er stillegående og har god batteritid. Skjermen er helt ok (bedre enn G556E, ca like bra som 1557), og man sliter ikke med merker i skjermen. Desverre må man betale litt mer for byggekvaliteten. Personlig kan jeg anbefale både 1557 og CL56, men gå for den sistnevnte hvis du har pengene. 1557 gir mest for pengene, men CL56 er hakket bedre generelt. Jeg kan derimot ikke anbefale G556E. Husk at det er en del nye maskiner nå som har sonoma-plattform og den nye generasjonen av skjermkort (X700 og 6600) som nesten dobler grafikkytelsen. MPX KN1 er en slik maskin. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 1557 gir ca 3 timer batteri under medium strømsparing (192->798 mhz), og ikke 4.5 timer som oppført på spesifikasjonene. Har hatt 2 1557, og ladet dem 100% i henhold til foreskriftene, dette på AJ01 bios revisjon og minimalt med services kjørende i Windows ved normal surfe/internett-bruk. 1557 er en av de maskinene som ser best ut på papiret, men som skuffer når man har brukt den noen uker hvis man er pirkete på ting slik som jeg er. Støyete, DVD-brenner som er 0% troverdig, og alt for lavt batteri. Det som er igjen da som fungerer som oppført på papiret blir nesten obligatorisk å regne og dermed er "forspranget" i forhold til andre merker/produkter borte. Hmm... Trodde faktisk at batteriet holdt i rundt 4 timer, etter hva jeg har lest hva andre har skrevet her på forumet. Lenke til kommentar
gc_beast Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 CL56 er vel det beste valget da? Har den god ytelse i spill? Jeg spiller en del CSS og WC3... -Simon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå